PÅ VÄG TILL JOBBET...

januari 23, 2016



Så här såg det ut i går när jag på hala gator och gränder gick till jobbet. Jadå jag har kommit över skämsgränsen vad gäller "broddar på" så de satt så fint på skorna men det var otroligt halt ändå. Det är nog så att det är dags att köpa ett nytt par för jag upptäckte att mina är väldigt slitna.

Så här vackert får det gärna vara i januari. Snö kallt, vindstilla och lite blå himmel (och helst sol) som tittar fram. Då gillar jag vintern väldigt mycket.




Efter ett par jobbdagar så var det skönt med helg igen. Jag är tyvärr inte riktigt på hugget ännu. Har haft en hemsk huvudvärk ett par dagar. Den är lyckligtvis borta idag men jag är ff snuvig och tung i huvudet. Skall föröka jaga bort den nu i helgen. I går blev det skönt fredagshäng här hemma. En av tjejerna bodde över över hos en kompis och lillskrutt hade en kompis här som sovit över. Vendela, Joakim och Hasse kom också och åt middag med oss. Jag älskar den här typen av fredagskvällar!

Just nu rustas det för målning här i huset. Lilly skall äntligen få sitt rum fixat med hästtapet och allt. Gissa om den är efterlängtad! Målningen fixar vi själva (eller snarare P då :-) men tapeten som skall täcka en av väggarna får någon som är proffs sätta upp. I ena änden har vi en takhöjd på nästan fyra meter och i den andra betydligt lägre och det är en mönsterpassning som verkar knepig. Hästhovar, manar, svansar och allt möjligt. Näää, det skulle ha slutat med skilsmässa om vi skulle ha gett oss på det där.

Men nu en sväng till färgaffären.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images