NYTORGET 6...

februari 15, 2016



Den här lilla pärlan ligger i hörnet Nytorget/Närkesgatan på Söder. Nytorget 6 heter restaurangen och där åt vi lunch i går. Maten var fantastiskt god och jag tror ta mig tusan att det var den godaste omelett jag någonsin ätit. Jag valde hummeromelett och den var precis så där lagom krämig. P tog en köttbit med pommes och den gick inte av för hackor den heller. Menyn var varierande med allt från roliga smårätter till kött och fisk. En meny som passar alla.

Just Nytorget och kvarteren runt Närkesgatan ligger mig så varmt om hjärtat. Jag har varit här mycket när jag var liten eftersom min moster bodde på just Närkesgatan. Mysiga kvarter!





Nu är vi hemma på ön igen och idag blev snickarna klara med vår altan. Jäklar vad snabba de var och vad bra det blev. Nu skall den målas; så fort det blir lite varmare ute bara. Jag skall ta några bilder i morgon så att ni kan få se hur den ser ut.

Nu skall jag jaga bort den här förkylningen som smyger sig på. Förbaskat också, har inte tid med det nu. Morr!!!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images