VAD JAG GILLAR...

maj 25, 2013



Se vad vi hittade på vår tomt i Tofta idag! Liljekonvaljer är ju helt underbara. Jag blir så glad när jag ser dessa blommor och extra glad blev jag när jag såg att de växer hos oss. Vi hittar nya saker på tomten hela tiden. Allt som jag gillar finns där ute på vår tomt; lövträd, fruktträd, syrenbuskar, blåbär, jordgubbar, smultron och alla möjliga sorters blommor. Jag gillar inte alls det karga som Gotland ofta kännetecknas av. Vindpinade enbuskar, tallar och kargt landskap är inte alls min grej. Jag gillar lövträd, grönska och lummig miljö och om det innebär att jag måste stå ut med lite mer mygg så gör jag det gärna.




I går efter jobbet packade vi ihop lite snabbt och åkte ut till Toftastugan. Det händer något med hela familjen när vi åker ut dit. Alla bli automatiskt extra glada och harmoniska och vi går omkring med ett fånigt leende på läpparna hela tiden så fort vi är på plats. Alla vardagssysslor som är så booooring när vi är hemma i huset i stan fixas nästan med glädje när vi är på landet. 

Idag har vi hunnit med att rädda upp min lilla fadäs i trädsgårdslandet, klippa gräs, vattna, tagit en tur till bageriet och bara tagit det lugnt i solen på den halvfärdiga altanen. Skulle aldrig komma på tanken att hålla på att pyssla i trädgården på samma sätt hemma i stan. Visst är det konstigt?








Mot kvällen åkte vi in till stan igen. P och Lilly fick ordning på studsmattan och sen var det full fart på hoppandet.





Friskare tjej! Oj vad härligt det är att den här underbara ungen är på väg tillbaka. 




Till kvällens grillning kom också en av storebrorsorna i familjen. Uppenbarligen var det något väldigt roligt de tittade på. Älskar när vi är hela familjen samlad. Jacob saknades i kväll men snart är det sommar och då kan vi får möjlighet att samlas alla lite då och då.

Ha en fortsatt härlig lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images