G:A MASTERS KAN MAN ALLTID LITA PÅ...

september 18, 2014



 Här hängde jag och mina fina arbetskamrater i går kväll; på en klassisk krog som ligger intill Stora Torget mitt inne i Visby. Vi firade av två kollegor som lämnar oss för nya utmaningar. Så tråkigt att de slutar men vi har jobbat jättelänge ihop; längre än de flesta så det är ju som det ska. Förr eller senare går man skilda vägar i arbetslivet. Hur som helst så hade vi en riktigt mysig och rolig kväll tillsammans med massor av god mat och dryck. Här blir man aldrig besviken!

För några år sedan när vi bodde vid Stora Torget så hängde vi här väääääldigt ofta. Det var ju så enkelt att sladda införbi. Det var verkligen "vår" kvarterskrog och innan man hann fram till bardisken så stod favoritvinet redan upphällt i glaset. Zenato Ripassa på G:a Masters, det är grejer det!

Vinet från Zenato är för övrigt ff vår favorit!




Den här pilgrimsmusslan går inte av för hackor! Herrejösses vad gott. Det godaste jag ätit på länge. Gillar ni pilgrimsmusslor så blir ni inte besvikna. Jag lovar!

Nu packas det för fullt här hemma. I morgon tar vi färjan över till andra sidan för att shoppa lite i Sthlm och åker sen vidare upp till Gästrikland till "landet". På lördag blir det först en tur till Hofors och sen shopping i Gävle med en övernattning på ett av favorithotellen; Grand Hotel.

Söndagen kommer vi att tillbringas på IKEA och självklart kommer vi att träffa våra fina killar också. Längtar efter dem så mycket nu…

I fall om någon undrar över hur jag vågar skriva här på bloggen att vi reser bort så skulle jag aldrig göra det om jag inte säkrat upp att tjyyyyyvar göre sig icke besvär här. För det första så är det helt omöjligt att hitta på något här. Det är grannar åt alla håll och kanter och insyn från alla håll, och våra grannar… de muckar man inte med i första taget! Dessutom är vårt hus i princip aldrig tomt. Det är definitivt inte tomt i helgen i alla fall och det är en av fördelarna med att ha en stoooor familj :-). 

Vi hörs!

KRAM!



You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images