JAG SKULLE JU INTE...

september 24, 2014




… köpa de här men ibland kommer man ut från en affär och tänker att "vad hände nu här då?". Och så blev det i fredags. Den här typen av sneakers är ju väldigt populär just nu och jag hade ju tänkt att jag skulle hitta en variant för att inte vara "som alla andra" (för man ska ju gärna ha en egen stil och vara lite speciell, för då är man ju en bra människa… i vår ytliga värld). När jag hade gått förbi butiken en gång utan att gå in och sen vände tillbaka och till slut fann mig ståendes där inne i butiken så gick benen som självstyrda till den där hyllan där de stod och ropade; "prova mig, prova mig". Vem kan motstå det?! Så nu går jag här i mina sköna sneakers som jag inte direkt är ensam om här i världen och jag tycker att det känns riktigt bra att inte vara ett dugg speciell. Det känns hur bra som helst att vara som alla andra och jag har lovat mig själv att hädanefter skall jag bli ännu bättre på att köpa saker som jag verkligen gillar även om "alla andra" också har köpt samma sak. Jag är ju jag, och rätt speciell ändå...

Tänk vad tokig man är som ens tänker på sådana här saker. Jag misstänker att jag inte är ensam om att tänka så och ibland behöver man knäppa sig själv lite på näsan...





Dagarna och kvällarna rullar verkligen på i full fart just nu. Vi är inne i en intensiv fas på jobbet och på kvällarna är det fullt upp med renoveringsplanering och barn. Nästa vecka kommer golvet i allrummet att vaxas, veckan därefter kommer nya soffan och mattorna i övriga utrymmen skall läggas. Därefter kommer kaminen att installeras. Renoveringen av sovrummet har påbörjats och snickaren var här i fredags och byggde en platsbyggd hylla så i helgen står det målning på schemat. De nya garderoberna vi beställde på IKEA skall komma i början på oktober och det är så roligt att alla pusselbitar börjar falla på plats nu. Det är som att ha ett extrajobb vad gäller att få till all logistik och jag tror att jag skulle behöva lite semester efter allt det här. I går kväll pausade vi i alla fall och for till mina föräldrar på födelsedagsmiddag och firade lilla pappa som fyllde år. Mysig kväll!

Just nu har vi en mysig kväll här hemma också. Alla barnen är på plats och alldeles strax så är soffan full av thedrickande barn. Gillar det! 

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images