HÖSTEN...

oktober 05, 2014



Idag gick jag en skön promenad längs med havet och jösses vad vad varmt det var. Min jacka åkte av på en gång och jag mötte den ena efter den andra i t-shirt och shorts. Märkligt men skönt! Vi kan ju inte ens tända brasan här inne i stugan för då svettas vi ihjäl och riktigt så varmt brukar det inte vara så här års.

Vilka vackra färger vi kan njuta av nu, det bara sprakar! Jag tokgillar hösten och fick jag välja så skulle jag vilja hoppa över vintern helt och hållet och bara ha vår, sommar och höst. Kanske bor jag i fel land? I år kommer det bli extra tufft eftersom vi inte har planerat någon februariresa till sol och värme. Vi satsar på att renovera lite hemma i huset i år i stället och det kommer att bli bra det med men jag vet hur det kommer att kännas när vi är inne i februari och det är kallt, rått, blåsigt och mörkt. Burr! När det stora vemodet rullar in får jag tänka på resan som vi bokat tillsammans, hela vår stora härliga familj.
 Efter Vendelas student i vår reser vi, alla sju, iväg en vecka till Grekland där vi kan få massor av härlig tid ihop och förhoppningsvis sol, värme, bad och god mat. Längtar!




Nu har vi tagit en fika och det känns ovant att inte packa ihop våra grejer och åka in till stan som vi brukar på söndagar när vi tillbringat en helg här ute på landet. Golvläggaren skall hålla på ett par dagar till så vi stannar kvar här ute i lugnet tills allt är klart. Tystnaden här ute höst och vinter är så himla skön, och det var väldigt välkommet just nu. Några dagar här ute och man är som en ny människa :-).

Ha en fortsatt skön söndag!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images