BRUNCH PÅ BERNS...

oktober 12, 2014




Oj oj oj vad jag har det bra här uppe i Stockholm med barnen. Jag och Vendela reste ju upp till Johannes i fredags kväll och i går framåt lunch mötte vi upp Jacob och Linda vid Berns. Där blev jag bjuden på en fantastisk champagnebrunch. Brunchen består av en avdelning med kalla rätter; ostron, lax och olika asiatiska rätter. När vi var klara där gick vi över till sushiavdelningen och därefter väntade en varm buffé med allt från helgrillat kött till Massaman, vårrullar och alla möjliga goda rätter. Och till sist… efterrättsbuffén. Ja jösses, att inte jag åt ihjäl mig igår. Panacottas, chokladmousse, kladdkakor, morotskakor, budapestbakelser, chokladtryfflar är bara en bråkdel av vad vi kunde välja på.




Efter några timmar rullade vi ut från Berns helt galet mätta. Man tror ju aldrig att man skall behöva äta igen efter en sådan här matupplevelse. 

Under eftermiddagen stod det shopping på schemat för damerna och när plånboken var tom gick vi hem till Jacob och Linda där jag på kvällen återigen blev bjuden på en supergod middag av barnen. Gratinerad hummer till förrätt, ugnsbakad lammfilé med blomkålspuré och grönsaker till varmrätt och hallon-lakritssorbét till efterrätt. De kan minsann, det där ungdomarna och som jag har blivit bortskämd! Jag är så lycklig över dem och att just jag får vara deras mamma. Tänk vilken tur jag har som har fått sådana fantastiskt fina barn. Jag älskar dem så mycket så att det nästan gör ont!

Nu har vi vaknat till och det är dags att bege sig ner till Café Chateau för en sen frukost som även den antagligen kommer bli en brunch. 

Idag skall vi bara ha en härligt skön söndag och mot kvällen är det dags att börja bege sig hemåt till ön igen. 

Ha en riktigt skön avslutning på helgen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images