BRASA, GINST OCH FÄRSKA FRUKOSTBULLAR...

mars 22, 2015



Denna härliga söndag startade vi upp med ett litet frukostbullebak här hemma. Varför gör vi inte det här oftare, det går ju så himla snabbt och blir ju så gott! Jag blandade 5 dl mjöl med 1 msk bakpulver och 1/4 tsk salt. Tillsatte sen 2 msk sirap och 2 1/4 dl vatten. Därefter var det bara att forma nio runda bullar och grädda i 200 grader i 12-15 min. Klart! 

NY i all ära men att få mysa omkring här hemma och äta en god frukost med familjen framför brasan, det är svårslaget!




Åhh vad jag älskar ginst. Det finns inget som doftar så gott tycker jag. Den doften kastar mig tillbaka många år tillbaka i tiden då min äldsta son föddes och vi fick massor av blombuketter med ginst som doftade där hemma under flera veckor. Ett riktigt doftminne! Min allergi som slagit till ordentligt nu blir väl inte bättre av den här lilla buketten precis men det får det vara värt.

Idag har vi inga planer alls vilket känns väldigt skönt. Det finns ju iof lite att ta tag i här hemma, jag såg minsann några dammråttor nyss, så vi får väl se om vi orkar ta en sväng med dammsugaren idag.

Ha en härlig söndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images