KVÄLLENS MIDDAG...

november 29, 2018



Ett sent hej kommer här!

Oj vad tiden sprang iväg i kväll. Jag hade lite att fixa med efter jobbet och ops vips var klockan jättemycket när jag kom hem. Har städat och fixat lite här hemma eftersom jag får vänner på besök i morgon och då måste det ju se någorlunda ut. Vi slog emellan med kvällens middag från Linas Matkasse och kvällens recept var en hit. En vegetarisk rätt som var superenkel och snabb att laga.

Receptet som är för två personer kommer här!


Flatbred med rostad pumpa, Gruyère och oreganogremolata

1. Värm ugnen till 250°.

2. Skala och skär 1/2 pumpa i tunna klyftor. Lägg på en plåt med bakplåtspapper. Ringla på lite olja och flytande honung. Krydda med 1 tsk torkad Salvia och 1/2 tsk salt. Rosta i övre delen av ugnen 15-20 min.

3. Oreganogremolata: Finhacka 1/2 kruka oregano och en 1/2 vitlöksklyfta. Lägg i en liten skål och blanda med finrivet skal från en 1/2 citron och ett 1/2 krm salt.

4. Grovriv 80 g Gruyère.

5. Bred 3 msk matyoghurt på 2 naanbröd (1 1/2 msk/bröd). Toppa med rostad pumpa, riven ost och lite mandelspån. Gratinera mitt i ugnen 5-7 min.

6. Sallad: Blanda pressad saft från den använda citronhalvan med olja, salt och nymald svartpeppar efter smak i en skål. Blanda ner en ask fransk mixsallad.

7. Toppa nygräddad flatbread med oreganogremolata. Servera med den krispiga salladen.

Klart!

Nu är den här kvällen slut och det är dags att hoppa i säng. Jag hoppas på att få sova gott inatt för det har varit lite si och så den här veckan. Sen det var fullmåne har jag inte riktigt kommit i fas igen och jag är ju lite känslig för det.

Ha en fin avslutning på veckan!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images