VÄSKA FRÅN SDLR...

november 20, 2018



Hej hej!

Äntligen har jag hittat en jobbväska som funkar. Som jag har testat och testat och åter testat olika varianter och ingenting har känts bra. På mitt jobb har vi en aktivitetsbaserad arbetsplats vilket innebär att man inte har någon fast arbetsplats utan vi rör oss runt bland olika arbetsytor beroende på vad vi ska göra. Det finns öppna ytor med plats för flera att jobba tillsammans, platser att mellanlanda på mellan möten, tyst avdelning, egna rum, telefonhytter och kontorslandskap blandat. Det är en arbetsmiljö som passar mig väldigt bra men det innebär att jag släpar omkring på mina grejer hela dagarna och även om jag har ett eget skåp att lämna mina grejer i när jag går hem så tar jag ofta med mig med dem hem eftersom jag nästan alltid jobbar på tåget till och från jobbet.

Utmaningen har varit att hitta något som jag kan ha mina grejer i utan att få ont i rygg och axlar och jag har testat allt från ryggsäckar till väskor i olika storlekar men ryggsäcksalternativet fick jag lägga ner rätt snabbt. Jag tror aldrig jag har fått så mycket skäll i hela mitt liv eftersom jag nästan slog ner folk när jag vände mig om på tunnelbanan, tåget, i affären etc. Jag glömde helt enkelt bort att jag hade den där på ryggen... Dessutom måste man ju krångla av sig den varje gång man ska ta upp plånboken, SL-kortet mm... att inte axlarna gick ur led... Nej ryggsäck är inte min grej alls.




Men nu mina vänner har jag hittat väskan med stort V. Den väger nästan ingenting i sig själv och är precis så där lagom stor till mig. Och det bästa av allt... den sitter kvar på mina axlar. Jag är nämligen kvinnan utan axlar... eller snarare kvinnan med de mest sluttande axlarna i världshistorien. Ingenting stannar kvar när jag hänger något där men med en dator i väskan så hänger den så fint kvar. Den här ska jag vårda riktigt ömt för vi ska hänga ihop läääänge!

Väskan kommer från Saddler och är inköpt i Sky City på Arlanda. Där kan man verkligen hitta bra grejer... Och färgen är helt klart en favorit... brungrå... samma färg som jag för övrigt har på mina nails just nu.

Hoppas att ni har haft en bra tisdag? Jag har fått undan massor på jobbet idag och det är en så skön känsla. Nu ska vi äta en god middag och sen ska det packas för i morgon åker vi ner till Gotland igen. Längtar!

Vi ses där!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images