STROSADE RUNT I VÄSTERÅS...

maj 05, 2019


Good Morning!

Då var vi hemma igen efter en mysig helg i Västerås. Vill man inte bo i Stockholm för att man hellre vill åt småstadskänslan då är Västerås ett hett alternativ. I alla fall var det ett hett alternativ för oss ett bra tag men vi landade till slut ändå ner i att det var i Stockholm vi ville bo. Men den här stan ligger ju bara en timme bort så det är ju lätt att ta sig hit.

Igår när vi checkat ut så tog vi en promenad längs marinan nedanför Steam och följde vattnet runt udden till den röda bron där man kan gå över till andra sidan; till sidan där Centralen och själva citykärnan ligger. De har byggt så många häftiga hus i det här området så vill man bo modernt vid Mälaren så är det runt Steam Hotel och kring den röda bron man ska bo.


Men i lördags när vi kom så började vi med att strosa runt en stund inne i city, gick över Svartån och på tillbakavägen över Apotekarbron som ni ser där borta. En bro med många hänglås...



Vi åt en god lunch på Nya Hattfabriken innan vi tog en taxi till Steam och checkade in.




 Igår, innan vi reste hem tog vi också en tur i Vasaparken och kikade på ett av Mikael Genbergs udda hotell. Ett litet hotell som är byggt 13 meter upp i en ek och där man blir firad upp och ner i någon slags sele. Lite för underligt för min smak måste jag säga.


Vi gick vidare ner till hamnen där vi tittade införbi Tullhuset. Där fanns det sååå mycket fint. Inga inköp dock.


Lunchen åt vi på Kajplats 9 och jag beställde in en av deras klassiker; Fisk & skaldjursgryta. Sååå god. Tanken var att vi skulle ha fått sällskap av våra ungdomar till lunchen men de är så förkylda och hostiga stackarna så det fick stanna hemma och kurera sig. Är glad för att de orkade vara med i går i alla fall men håller tummarna för att vi nu klarar oss från bacillerna...


Ja, sen var det dags att promenera bort till stationen och ta tåget tillbaka hem till Stockholm igen. En mysig helg, en härlig stad och bästa sällskapet!

Idag ska jag jobba undan det sista för i morgon är det dags för operation av mitt knä. Jag har mest känt att det ska bli skönt att få det gjort men nu börjar jag faktiskt att bli lite nervös. Att bli sövd är alltid lite speciellt och det är ju en och annan procedur med att tvätta sig på rätt sätt och att fasta innan... hm... undrar hur det ska gå, jag som är så beroende av min frukost nuförtiden. Jag ska vara på plats 08.00 sharp så jag hoppas att det blir gjort någorlunda tidigt. Vill bara ha det överstökat nu.

Ha en fin måndag!

KRAM! 

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Åååå då har du descutanduschat ikväll... Ingen angenäm känsla att gå omkring och lukta ytsprit... Ja, vet allt för väl allt det där.
    Fast här i Kalmar har de släppt på det där, man kan lika gärna tvätta sig, dubbelduscha, med tvål, det har visat sig att det ger inte fler infektioner.
    Men nu sist opererades jag i Oskarshamn och där körde de fortfarande descutan... Man blir ju så torr med.
    Ska tänka på dig imorogn och hoppas allt går väl vännen <3
    Många varma kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses vilket tvättande det var och man blir verkligen sååå torr! Men precis som du skriver så verkar det vara olika på olika sjukhus hur de tänker kring det där. Operationen har gått bra och nu väntar en längre tid med rehab. Hoppas att du kommer att må bättre och bättre nu framöver och att du slipper att ha så ont. De största av kramar till dig Anna!!! //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images