BROMAN & SON I GNISVÄRD...

augusti 07, 2019


Hej hej!

Här kommer några pics från gårdagens middag på Broman & Son i Gnisvärd. Den här restaurangen ligger precis mitt emot vårt lilla hus vid havet och ett stenkast från det lilla kapellet där jag och min Per vigdes för drygt åtta år sedan. Det var ett måste att ta oss hit för att äta en god middag innan det är dags för oss att resa tillbaka till Stockholm och nu blev det äntligen av... i elfte timmen...


När vi ska till Gnisvärd cyklar vi alltid genom skogen. Skogen där jag har koll på varenda stig sen jag var liten och cyklade omkring här med mina kompisar, eller red omkring på mitt lilla russ Candy.



Till förrätt åt vi en Toast Skagen som var helt galet god...


Och det här då... jag brukar aldrig beställa in lamm för det är sällan det är gott och det brukar ofta ha en smak av ull men är det någonstans jag känner mig säker så är det här på Bromans. Och jaaaa, det här lammet som kommer från Graute Gård här på ön var helt magiskt gott. Det här gänget är grymma på riktigt!


Ja vad ska vi säga om vinet... alldeles, alldeles perfekt till lammet och bara etiketten på den här flaskan borde få pris, eller hur?


Här är de... Oskar och hans crew...


Och han då... mannen jag får dela allt det här härliga med <3...



Vi fick också den där solnedgången som jag längtat efter...


Och när det började mörkna så sa vi hej då och cyklade hemåt i mörkret, genom skogen.

Idag är det sista hela sommardagen på ön innan vi vänder tillbaka till Stockholm men jag har förlikat mig med att sommaren på ön nu är över och jag känner mig klar med Gotland för nu. Det kan förvisso ha att göra med att vi åker ner hit om en dryg vecka igen men det är ändå nu vi stänger sommaren på något sätt.

Ha en fin mittiveckandag!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Kul att avsluta er semester på det stället med så mycket galet gott på tallriken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jösses vad gott det var. Det var en perfekt avslutning på sommaren. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images