PÅ GOTLAND ÄR DET ÄNNU SOMMAR...

augusti 12, 2019


Hej hej!

Jag har precis kommit hem efter en pw-runda och här i Stockholm får man passa på att vara ute mellan skurarna. Det känns som att hösten börjar pocka på allt mer här och ute på Arlanda kom det en helt galen störtskur idag. En kvart efter sken solen igen. Märkligt och oberäkneligt väder.

Men på Gotland är det ännu sommar har jag förstått. Där skiner solen och det är varmt både i luften och i vattnet och då får jag så klart en längtan efter de där ljuvliga dagarna vi hade på stranden... den där veckan då värmen slog i taket och vi njöt som allra mest.


Tofta Strandbar är en av barerna på Toftastranden och där kan man bland annat äta goda och fräscha wraps. Jag åt en med kyckling och det vattnas i munnen bara jag tänker på den. Det är en utmaning att äta de där wrapsen med någon slags värdighet för helt plötsligt så är hela ansiktet och händerna fullt av sallad och dressing men det är så värt... Här kan man också sitta på kvällarna och se de finaste av solnedgångar medan man sippar på något gott.





Ja, det var då det... dagarna när jag kunde sitta i stolen i strandkanten med fötterna i vattnet. Det är över nu för den här gången. Men som tur är är det inte allt för många veckor kvar tills vi åker till Malaga och då kan vi förhoppningsvis få lite mer av sol och bad hoppas jag.

Pw-rundan ja... jag vet inte hur långt jag gick men jag älgade på i drygt 50 min. Det får väl ändå vara godkänt? Sen har jag kört på med olika magövningar för nu har jag bestämt mig för att det där som sitter runt magen som jag inte riktigt känner igen; det ska bort och det fortast möjligt. Kläderna sitter illa och att få en massa skräp runt magen som inte ska vara där är inte alls hälsosamt. Vi försöker också att tänka på vad vi stoppar i oss. Vi brukar äta mycket fisk, kyckling och grönsaker, det är vi väldigt bra på men under sommaren har jag ätit mycket större portioner än vad jag brukar och behöver. Jag älskar ju mat och jag älskar potatis så där har jag lite att jobba med. På sommaren är det ju också lätt att det blir rosé och annat vin lite titt som tätt bara för att det är så gott, trevligt och mysigt. Men nu ska det bli ordning på torpet... inte för att vi ska ta bort allt som är härligt men en ordentlig uppryckning är på sin plats. Jag vill hitta en träningsrutin som funkar och som gör att jag kan äta vad jag vill men i mer lagom portioner.

Dags att laga middag nu och ikväll blir det fiskknyten här hemma med torskrygg och alla möjliga grönsaker. Enkelt och gott!

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

10 kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Samma här, jag var ute på en 50 min runda, men jag hade hunden med mig så tempot blev lite upp och ner... Känner lite likadant, behöver bli av med lite fluff runt magen:). Portionerna blir lätt för stora, och vin är gott:)
    Jag tycker du är jättefin på dom bilderna jag sett, men det ska ju kännas bra för en själv.
    Lycka till med träningen. Heja dig
    Kram Maria


    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så... det kunde har varit mycket värre men det där fluffet känner jag inte igen och jag gillar det inte. Men tack gulliga du. Med svarta kläder sett rakt framifrån så kan man ju lura vem som helst ha ha. Och tack för pepp! Kram //Tina

      Radera
  3. Hej raring<3
    Så härligt med en PW! Älskar att gå, och gärna titta på hus och i fönster för att se hur folk dekorerat där * ha ha ha* värsta fönstertittaren ;-)
    Var på ett svettigt cykelpass idag, svettas så det är pölar på golvet * ha ha ha* Å vet du vad? Jag fullkomligen ÄLSKAR det! Får sådana enorma endorfinkickar av träningen.
    Å du är SÅ vacker <3 Men känslan är din och den har du rätt till <3
    Varm kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej finaste du! Du är ju verkligen grym på att träna och jag skulle också vilja känna den där kicken. Jag har aldrig känt det hur mycket jag än tränat men ger inte upp hoppet. Jag kämpar på. Tack snälla fina du vilken fin kommentar från dig <3. Jag ska ta till mig det... förutom det där fluffet då ha ha... Massor av kramar tillbaka! //Tina

      Radera
  4. Vi går mycket här med och jag försöker att stretcha kroppen på morgonen också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst behöver man stretcha nu. Det går liksom inte att bara vara längre märker jag. Kram //Tina

      Radera
  5. Jomen tjoohoo nu gick det..;)
    Skrev i går kväll men det kom tydligen inte fram...:(

    Hur som...
    Va duktig du är med dina promenader och hemmaträning... jag försöker också komma i gång...huuuu det är svårt med motivationen..
    Å er sommar.... alltså woooow... man dreglar över alla fina bilder...du tar fantastiska bilder!! Gotland har verkligen hur många pärlor som helst....tänk att jag ska dit snart...åååå...
    Å vi är sugna på att dra runt ön i husbilen nästa sommar... vi får väl se..;) Kram finaste lilla du!
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm...det verkar ha varit lite knas med kommentarsfältet igår. Hoppas att det släpper.

      Men du också... du kämpar ju på som bara den! Vi får peppa varandra helt enkelt, eller hur? Min motivation går upp och ner men jag måste bara ta tag i det här nu känner jag. Har inte råd att köpa en helt ny garderob ha ha...

      Tack snälla vad gullig du är! Jag blir såååååå glad över dina ord. Jaaaa snart ses vi och det är klart ni ska ta husbilen till Gotland nästa sommar. Då måste vi också ses!!! KRAMAR i massor till dig! //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images