OJ VAD DET VAR SVETTIGT DÄR ETT TAG...

augusti 30, 2019


Hello!

Jädrar vad jag har varit orolig ikväll. Jag är ju helt beroende av att tekniken funkar både när det gäller kameran och min dator. Min kamera börjar bli lite trött nu efter åtta års slit och min dator som har lika många år på nacken minst är inte heller i tip-topform men vi har ändå hankat oss fram tillsammans även om vissa saker har hakat upp sig den sista tiden. Ikväll blev det helt plötsligt tvärstopp när jag skulle tanka över bilder. När det händer brukar jag kunna fixa och trixa lite så ordnar det upp sig till slut men i kväll var det tvärstopp. 

Till saken hör att jag är sååå oteknisk och något tålamod... ja det har jag nog aldrig haft och det är ju inga bra egenskaper när något strular. Jag kände att det inte var långt kvar till en fullständig katastrof... och då pratar jag inte om tekniken utan om mitt humör men då kom han... min hjälte på sin vita springare och ordande upp allting. Han som jag skrev om igår... han som har allting det där som jag inte har och nu har lugnet lagt sig igen här hemma igen och allt är bara harmoni och rosenrött. 



Och han... min hjälte... inte nog med att han är en jäkel på att lösa mina tekniska problem han skämmer också bort mig med vackra ting. Igår fick jag den finaste av blombuketter. En dröm i blandade vita nyanser. Ni fattar varför jag håller fast i honom med näbbar och klor va? Jag släpper honom aldrig!

Nu ska vi äntligen äta middag och det blir en sen sådan ikväll. Hoppas att ni har haft en mindre svettig kväll än vad jag har haft.

KRAM!

You Might Also Like

5 kommentarer

  1. Sådana prylar ska bara fungera, punkt slut. Jag är värdelös på tekniska prylar jag med. Men har en gubbe som kan detta som tur är.
    Det var en vacker bukett.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Ja, tur att man har någon i familjen som kan rycka in när det inte funkar :-). Tack, ja den är så fin! Kram //Tina

      Radera
  2. Usch, ja sånt ska bara fungera!! Men du, det kanske är dags snart att börja kika på den där uppgraderingen vi pratat om förut :). Skönt ändå att Per hjälpte dig så inte blodet kokade inombords. KRAM <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaaa gärna! Allt strular nu. Bilderna vill inte tankas över från kameran. Det är som ett lotteri verkligen och det är som ett lotteri. Bilan går det och bilan inte. Sååå struligt :-(. Kram //Tina

      Radera
  3. Ja, herregud vad man kan gå igång när tekniken inte funkar. Just den där känslan att man inte fattar nånting och här färdig att kasta ut sakerna! Det är tur att de där lugna McGyver-typerna finns som kan rädda upp situationen! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images