NU ÄR DE ÄNTLIGEN HÄR... DE FRANSKA TULPANERNA...

februari 05, 2017



En av fördelarna med Stockholm är att man kan handla blommor billigt på torgen runt om i stan. I början var jag tveksam över hur blommorna skulle hålla sig; att det skulle vara av sämre kvalitet men det är ingen skillnad alls. I går köpte jag 10 franska tulpaner på Hötorget för 160 kr. En viss skillnad mot de jag köpte hemma på ön i blomsterbutiken. Jag skulle inte ens fått fem stycken för samma summa. Dessutom kan man alltid pruta ner priset lite till... vilket jag så klart gjorde. Jag börjar bli vass på det :-). 

Just de franska tulpanerna gillar jag så himla mycket. Tycker det är så fint när de liksom böjer sig ut från vasen och inte bara står rakt upp som vanliga tulpaner gör. Har sett fram emot den franska tulpansäsongen så mycket och nu är den äntligen här!




Och vad tyckte vi om mellon då? Först blev jag riktigt orolig... so boooring... men på slutet tog det sig och jag tycker helt klart att det var rätt artister och låtar som gick till final. Och Clara (en av Johannes bästa kompisars flickvän) gjorde ett bra jobb som programledare. Lugn och cool och hon räddade upp den där programledartrion helt klart!

Nu har mina ungdomar åkt hem till sitt och jag sitter här framför brasan med ett glas rött och laddar inför sista jobbveckan. Känns både bra och läskigt att byta jobb men ibland måste man våga hoppa och förändra. Det är de vindarna som blåser i våra liv just nu...Vi är ju inte direkt några äventyrare jag och P men en flytt och att byta jobb kan man ju i alla fall våga sig på då och då :-).

Ha en skön söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images