FINT PÅ GÅRDEN...

maj 17, 2017



På vår gata hemma i stan så är det så fint just nu. Körsbärsträdet blommar och det börjar bli grönt och årets första gårdsfest har redan gått av stapeln. Lovely! På lördag är det gemensam gårdsstädning och jag klurar för fullt på hur jag ska klara mig undan denna tillställning. Gahhhh vad tråkigt men det är klart att man ska vara solidarisk och hjälpas åt. Jag skulle faktiskt hellre betala några kronor extra i månaden för att vi skulle kunna anlita en snubbe som kan komma och fixa lite höst och vår men jag tror att det mer lutar åt att jag får muta min man med något alldeles extra för att han ska representera oss vad gäller denna insats.

Eller så får vi smita ut innan klockan 10.00 då startskottet går... men så gör man ju bara inte... eller...?






Den här veckan är den mest intensiva veckan på jobbet den här våren. Helt enligt plan eftersom det är ett stort projekt som ska ros i land men det känns som att det är jobb dag och natt. Helt ok när man ser att det finns en början och ett slut och när det är ett spännande projekt. Jag jobbar tillsammans med otroligt kompetenta, roliga och ödmjuka människor och jag lär mig så mycket. Fantastiskt kul och jag är så glad över att jag vågade ta steget och hoppa över till ett nytt jobb och en ny organisation. Det är bra att förändra då och då, visst!

Dags att ladda inför morgondagen. Uppstart i Huddinge i morgon!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images