UTEKÖKET ÄR NÄSTAN KLART NU...

maj 24, 2018



Här har det hänt grejer sen vi var här sist. Uteköket är nästan klart nu; vi väntar bara på att snickaren ska bygga klart köket så att bardisken liksom går i vinkel och täcka sidan samt att elektrikern fixar el. Sen ska kranen bytas ut till en lägre... det är så det kan bli när man inte är på plats och är med och styr över detaljerna. En liten spisplatta ska också få komma på plats. Det känns så bra med den gjutna bänkskivan, och gissa om det här kommer att underlätta för oss när vi är många och ska laga mat på sommaren. 




Till höger i bild ser ni att vi klätt in sidorna på våra lastpallar som har hängt med i flera år och med en madrass med snyggt tyg över och ett gäng kuddar så kommer det bli fint. På sidorna ser jag två fåtöljer framför mig; en på varje sida och ett snyggt soffbord till det. Det bli nästa tankeprojekt att hitta något som passar in.





Här kommer jag att trivas som fisken...




 Jag längtar efter att få fixa med allt piff... jag ser ljusslingor, gröna växter och ljuslyktor framför mig. Älskar den här delen!




Något jag inte älskar är att måla... Efter jobbet idag hämtade P upp mig och vi åkte till färgaffären och handlade upp oss och nu är vi igång... eller kanske inte jag då. Inte än så länge i alla fall. Ser fram emot när det här är klart. Det är ändå två kåkar som ska målas och det kommer att ta sin lilla tid. Men jag har köpt ett par målarbyxor och jag inbillar mig att det kommer att kännas lite lättare då...

Dags att laga middag. Färskpotatisen har kommit så middagen får utgå från den. Får se vad vi hittar på.

Ha en fin kväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Oj oj vad härligt att glida runt där med nåt gott i glaset och hänga bland kuddar och växter! Låter underbart!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Och det är precis vad vi gör i kväll. Vi hoppade över målningen och sitter i solen och njuter med ett glas rosé i stället. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images