LÖRDAGSNÖJE...

september 21, 2013



Efter en skön sovmorgon och en långfrukost så begav vi oss i väg på vårt lilla lördagsnöje när vi är här ute i Tofta. Vårt och vårt... måste nog erkänna att det mest är mitt lördagsnöje men jag lyckas oftast övertala P att följa med mig även om det är under protest. 

Lördagsnöjet består i att ta en tur till Coop i Klinte eller "Konsum i Klinte" som det i folkmun brukar kallas. Klintehamn har en livsmedelsbutik till men det är inte dit man åker utan vi som har stugor i närheten väljer alltid Konsum. Där är vi alla enade :-)




På vägen tillbaka stannade vi vid Kovik och gick en promenad i det vackra sköna vädret. Det lilla fiskeläget med sitt vackra kapell ligger mellan Västergarn och Klintehamn och vid infarten får man köra över en färist för på området strövar kossor omkring fritt. Idag var de långt ute på en udde vilket jag tyckte var perfekt... 

I kapellet är det många som gifter sig och håller barndop. Jag har aldrig varit där på bröllop men barndop har jag varit på några stycken för många år sedan.







Den här lilla stugan är en kopia av familjens stuga som vi har i Gnisvärd.













Kronholmen kan man se från Kovik och där ligger en av Sveriges vackraste golfbanor. Jag har ingen egen erfarenhet av själva banan; golf är inte riktigt min grej men däremot händer det att vi åker dit och äter en god lunch. Vansinnigt vacker miljö!







En martall på riktigt!










Precis innan man kommer till Kovik från Klintehållet ligger en drakbutik och idag var det perfekt vind för att få upp drakar.

Nu har vi landat in här hemma i stugan igen. Vi har tagit en fika i solen ute på altanen och ser fram emot en mysig lördagskväll med god mat och ett gott vin. I morgon skall vi plocka in det sista av sommaren och njuta så länge vi kan innan det är dags att åka in till Visby igen för att påbörja lite fix inför resan till Hamburg. Jag har inte hört något mer om någon storm så det ser ut som att vi kommer i väg som planerat. Jiiiiipppie!

Njut av resten av lördagen!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images