BLANDAD KOMPOTT MED BÖCKER...

augusti 26, 2018



Det här blev min lilla skörd från gårdagens shopping i bokhandeln. Blandad kompott minst sagt. Jag är en allätare vad gäller litteratur. Läser allt från biografier, faktaböcker till feelgood och deckare. Igår fastnade jag för Niklas Natt och Dags 1793, Loise Boije Gennäs Blodlokan, Tommy Ivarssons Hudlös, Johanna Toftbys 30 om dagen, och Christer Björkmans Generalen. 30 om dagen läste jag ut redan igår. Den var lättläst och beskriver Johanna Toftbys resa från sorg och panikångest till där hon är idag. Modig tjej som vågar ta ut svängarna och sticka ut. Det finns många åsikter om Johanna har jag förstått men låt säga säga så här... hon skrattar hela vägen till banken idag och det finns ju alltid de som är avundssjuka på det. Nu har jag påbörjat Christer Björkmans Generalen. Välskriven och intressant. Den får följa med mig till Gotland trots att den är lika tung som en tegelsten. Känns också bra att ha tre böcker kvar som ligger och väntar på mig när jag kommer hem igen.




Är lite trött idag... självförvållat förvisso. I går kväll när vi avslutat vår middag hörde mina söner och deras pappa av sig och undrade om vi inte spontant kunde titta ner till St: Eriksplan och Apropos; en mysig liten cocktailbar. Klart vi ville det och det blev några cocktails innan vi vände hemåt igen i Stockholmsnatten. Så kan det gå...

Nu är det dags för mig att packa ihop det sista och bege mig ut till Bromma. 

Mot Gotland!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images