KALLOR I STUBBEN...

augusti 09, 2018



Efter jobbet idag tog jag en liten sväng till Odenplan för att handla lite snittblommor till vaserna. Det finns inte så mycket roligt att köpa just nu men dessa kallor såg i alla fall fräscha ut så jag slog till på en knippe.

Nästan allt i blomväg har ju helt torkat upp här hemma i sommar eftersom det bara har bott folk här lite hit och dit och i den här värmen så är det inte konstigt att allt, precis allt, på balkongen är stendött. Där har vi ju sol från 10-19 så det var liksom väntat. Men det var ju fint så länge det varade.





Det märks att Stockholm börjar vakna till liv igen vilket är så härligt. Uteserveringarna är fulla av glada människor och pizzerian på vår gata; 800° har öppnat igen. Det är ett säkert sensommartecken. Måste klämma en någon kväll.

Men i morgon kväll blir det ingen pizza för så ska jag få kvittera ut en av mina födelsedagspresenter från P; en middag på TAK men först ska jag och min rygg besöka en naprapat. Det känns så mycket bättre nu men jag känner att jag måste bottna i problemet för att det inte ska komma tillbaka igen. Jag känner ju att det är något som skaver där under ena skulderbladet. Så irriterande och det leder ju vidare till att jag belastar fel och känner mig helt sned och vind både i rygg och höfter och är spänd i nacken. Det är svårt att beskriva känslan men det känns som att kroppen krullar ihop sig på något konstigt sätt. Den behöver helt klart en ordentlig genomgång innan jag skakar liv i träningen igen.

Nu ska vi fixa lite middag här hemma. Det får bli en sallad i kväll för man orkar ju ute äta något annat i värmen. 

Ha en varm och skön torsdagskväll. Snart är det ju över och då kommer man ju att sakna den här värmen som är just nu.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images