MIN FRUKOST...

augusti 25, 2018



Smoothie till frukost, det är grejer det! Jag själv är urdålig på att ta tag i att fixa det på morgnarna men vilken tur att jag har en man som tar tag i den delen. Och det är ju bästa starten på dagen ju. Vi tar vad som finns hemma helt enkelt och idag blev det äpplen, apelsiner och jordgubbar. Nu är det inte varje dag som jag blir bjuden på smoothie men ett ägg kokar jag alltid varje morgon. Till det äter jag numer oftast yoghurt med färska bär; helst jordgubbar. En kopp the och ett glas bubbelvatten till det sen är jag, som är en slow starter av rang på morgonen, i gång. Bröd äter jag nästan aldrig. Möjligtvis knäckebröd med avokado på. Vet inte varför jag har fasat ut det från frukosten. Det har bara blivit så.








Det är lustigt det där att jag, som aldrig varit någon frukostmänniska nu aldrig skulle kunna gå hemifrån utan att äta min frukost. Det är visst aldrig för sent att lära gamla hundar sitta...

I går när jag kom hem från jobbet så var jag helt slut som artist. Vi lagade lite god mat sen var det soffläge hela kvällen. Skönt på något sätt att bara få sitta där och gå in i lugnet med ett glas rödtjut i näven. Det var jag värd och precis vad jag behövde. 

I dag visste jag inte om jag skulle våga mig ut på stan. Hela landets poliser verkar ju vara här för att se till att inget händer eftersom det pågår demonstrationer i våra krokar. NMR håller till på Kungsholmen idag och de vill jag absolut inte stöta på. Såg nog av dem under Almedalsveckan, det räckte. Två andra organisationer skulle också demonstrera i Vasaparken  men det enda jag sprang på var som sagt poliser och jag kunde tryggt gå över till Kungsholmen och Västermalmsgallerian för att fixa mina naglar. Därefter tog jag en liten sväng in på nyöppnade H&M i gallerian och hur fin har inte den butiken blivit. Finaste H&M-butiken jag varit i. De hade fått in så mycket fint så det blev ett par grejer som fick följa med hem. 20% var det på ett helt köp också och det tackar man ju inte nej till.

Mötte sen upp P på Akademibokhandeln och nu har jag köpt upp mig på lite läsning. Ska dela med mig av mina inköp vid tillfälle.

Lördag eftermiddag... hur skönt är det inte att bara få vara ledig och göra vad man vill. Ska passa på för i morgon eftermiddag flyger jag ner till Gotland igen för att jobba några dagar. 

Ha en underbar dag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images