EN KVÄLL I KRÄFTRIKET OCH SUR PÅ ZARA...

augusti 19, 2018



I går kväll var vi på en jättehärlig 50-årsfest där vi firade vår fina kompis Anna kvällen och natten lång. Hon hade bjudit in till Värdshuset Kräftan som ligger i Kräftriket intill Brunnsviken och Albano  och vilken kväll vi fick... supergod mat och dryck, vackra kärleksfulla tal, en DJ som visste precis vad vi ville dansa till och vackra människor inifrån och ut. Ofta när man går på stora fester så blir det lätt grupperingar och de som känner varandra håller ihop i sina respektive gäng. Så var det inte igår kväll. Den här kvällen präglades av att man var genuint inbjudande och ärligt intresserad av varandra och jag hamnade i så många intressanta samtal med många skratt under kvällen och natten. Ni vet den där känslan när man känner att människor på riktigt är intresserade av vem man är, vad man gör och vad man har för intressen. Allt blir ju så mycket roligare då. I ett svagt ögonblick lovade jag visst att jag skulle följa med P ut till Lidingö till nyfunna vänner och spela padel inom kort. Så kan det gå när man talar om vad man inte är intresserad av ha ha...




Så här såg jag ut i går kväll när vi skulle gå hem till fina vänner på fördrink. En blå Jumpsuit från Zara och mina nya korallrödoranga skor från Scorett. Jag tyckte det var en jättebra idé med en jumpsuit ända fram tills jag kom på att jag inte klarar att knäppa till den själv i ryggen hela vägen upp så P var tvungen att följa med mig till damernas varje gång och assistera. Fint plagg men fruktansvärt opraktiskt. Men skorna... älskar dem!




Butiken Zara kan jag då inte säga att jag direkt älskar. Jag hade ju en liten utläggning om det i mitt senaste inlägg men det som blev så märkligt i fredags när jag skulle köpa min jumpsuit var att det fanns bara ett exemplar i min storlek och i ryggen så hade två små sömmar släppt. Jag sa till tjejen i kassan att "sätt ner priset lite så kan jag gå och köpa nål och tråd och fixa till det som är trasigt själv". "Nej, det kan vi inte göra" svarar tjejen, varpå jag säger "så du menar att ni säljer trasiga kläder till ordinarie pris"? "Ja", svara hon utan att blinka. Inga konstigheter... Nu kostade inte just det här klädesplagget speciellt mycket och jag ville verkligen ha den så jag köpte den under protest men vilken konstig inställning tycker jag. Ingen kundvänlig butik alls... Nog om det!




Mingel på Kräftan.





Och värdinnan själv. Vackra fina Anna! En fantastisk tjej som tillsammans med sina fina barn bjöd på en oförglömlig och härlig kväll!

Nu är det dags att ta tag i den här dagen. I kväll blir det grill här hemma på vår balkong tillsammans med de stora barnen i familjen. Vendela är i Grekland så hon missar sommarens förmodligen sista grill. Vi kommer absolut att grilla mer för att ta igen det vi missade under grillförbudet under sommaren men då lär det bli höstgrillning. Kan ju vara mysigt det med.

Ha en skön söndag ni alla!

KRAM!

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Tack för din blogg! Intressant att läsa om Zara. Idag blev jag nekad att köpa ett plagg på rea, som hade ett litet fel, som jag var beredd att betala för. Men butiskshefen ville bara få rätt och höll fast vid principen, samt såg till att jag inte fick köpa ett plagg som jag gillade mycket och som det var endast en storlek kvar av. Trots att jag bad flera gånger om att få köpa det! Ingen vidare kundservice. Hon hade kunnat göra mig glad istället, inte så svårt om man vill det!

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images