LUNCH PÅ DJUPVIK...

augusti 02, 2018



I förrgår, på väg ut till Burgsvik åt vi lunch på Djupvik Hotel som ligger vid havet strax söder om Klintehamn. Här har vi varit så många gånger och här blir man aldrig besviken. Man kan äta lunch eller middag och på hösten har de alltid en fantastisk Afternoon Tea. Snyggt är det också. Om man vill kan man bo över och det finns även en pool om man vill ta ett dopp.





Min vapendragare P som jag älskar så mycket och som jag har så roligt tillsammans med. Utan honom vore jag bara en liten lort...




Utsikten från restaurangen går inte av för hackor. Man kan se båda Karlsöarna även om Lill-ön framträder mer tydligt. Man kunde också tydligt se alla alger som låg som ett bälte längs med kusten. Trist...






Rödingen var av toppklass!






Efter lunchen gick vi ner till det lilla fiskeläget.






Det finns en liten sandstrand nere bredvid fiskeläget men jag vill minnas att det blir djupt rätt snabbt när man går ut en bit.





Från Djupvik fiskeläge och söderut kan man köra längs med strandkanten och utsikten över Karlsöarna är verkligen något speciellt. En av Gotlands vackraste kuststräckor!

Idag har jag mest suttit och flämtat. Min yrsel känns sådär... jag jobbar på med mina övningar även om de är jobbiga men det är rätt tröttsamt. I morgon ska vi gå upp supertidigt och åka ut till Fårö för att umgås med vänner och då vill jag ju vara pigg. Nu inser ju jag att det här inte kommer att försvinna över en natt men det skulle vara skönt om den här ostadighetskänslan kunde ge med sig. Övriga rörelser som framkallar karusellkänslan kan jag ju försöka undvika så gott det går.

Klockan är snart 20.00 och det är 27°. Både härligt och konstigt, eller hur?

Ha en riktigt skön sommarkväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images