ATT FÅ PUSSAS UNDER MISTELN...

december 26, 2018



Hej hej!

Hur fort gick inte den här helgen då? Redan Annandag jul men vi har i alla fall hunnit att pussas flera gånger under den vackra misteln som vi fick av min fina syster senast hon var på besök. Jag tror att man kan hitta den här typen av mistlar i olika varianter hos Maria på Berså. 

Nu börjar vi snart gå mot nyår och då åker alla våra advents- och julsaker snart undan för den här gången. Vi börjar ladda för vår i stället. Två trista månader jan-feb väntar men sen brukar man börja kunna ana att den finns där bakom hörnet... våren.




Denna annandag har jag gjort ett besök på vår Närakut uppe på Karolinska Universitetssjukhuset för att kolla upp mitt onda knä. Jag fick som tur var skjuts av äldsta sonen fram och tillbaka och besöket blev rätt kort. När det blev min tur i luckan så fick jag veta att det var fyra timmars väntetid + tre timmar om det skulle bli aktuellt med röntgen så de erbjöd ett par kryckor, inflammationsdämpande och hänvisade till vårdcentralen i morgon. Jag hade laddat med böcker, poddar och allt möjligt men 4-7 timmar kändes lite i längsta laget så jag tog kryckorna och åkte hem. Och vilken befrielse det var att ta mig fram med kryckorna...

Nya tag i morgon tänker jag!

Nu ska vi mysa och umgås med Pers tjejer som dundrade in här vid lunchtid idag. Just nu är de nere i City på mellandagsrea så jag kan bara tänka mig att det kommer att rassla av kassar när de kommer hem igen.

Ha en fin avslutning på julen!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images