UPPSTICKARE FRÅN LYCKORNA I BOHUSLÄN...

december 15, 2018



Hej hej!

Vi har precis kommit hem en sväng på stan efter att ha kollat på julklappar. Alltså, det var helt hysteriskt men vi får skylla oss själva som sparat det här till sista sekunden. Om det är galet mycket folk en vanlig lördag så är det ingenting mot idag. Vi fick i alla fall med oss några klappar hem så det går framåt ändå sakta men säkert.

Vi har nu hittat en plats till fotot som vi köpte av vår fina vän Lisa som är en superduktig fotograf och som vi mötte upp på Färgfabriken förra helgen. Det är ett motiv från Lyckorna i Bohuslän och hon har döpt den till "Uppstickare". Vi har pratat så länge om att vi vill åka till Västkusten men vi kommer aldrig riktgt till skott. Det var år och dar sen vi var där så vi måste ta tag i det framöver.






Nu står den där på hyllan ovanför vår säng och jag bjuder på att kuddarna inte var sådär fint puffade och piffade som de borde vara när man bjuder på en bild. Det är också ett litet projekt som jag har, att fixa till lite snygga kuddar och ett överkast till sängen. Men "Ting tar tid" som en klok norrman sa en gång och det tänker jag ofta på när jag blir otålig.

Har julstämningen kommit till er än? Min kommer och går måste jag säga men nu har de börjat sälja julgranar på Odengatan utan för kyrkan och då kom den till mig igen. Hoppas att den stannar.

Ha en fin lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Så himla fint ni har det i sovrummet, och den tavlan passade utmärkt där och ger ett fint lugn.
    Jag har inte hittat nån julkänsla alls i år men jag hoppas hitta den snart. Jag har jobbat häcken av mig sedan början på november och Micke har varit i Norge mest hela tiden så näe, som du redan läst är jag under isen, men snart så :). Svar på ditt mejl kommer också strax!

    Jag hoppas att du får en toppenfin adventssöndag! Jag sitter just nu och tittar ut genom husvagnsfönstret och tittar på de frostiga träden och känner lite magi som pirrar i kroppen. Så fort min son och hans flickvän slutar snarka gott och vaknar till liv blir det tändning av tredje ljuset, grötfrukost och sen ska vi äntligen få dra på oss slalomskidorna igen. DÅ kanske julkänslan kommer också!

    Stor KRAM, fina du <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina du! Jag förstår att du har haft det hett om öronen men du måste vara rädd om dig! Vi har en jättefin söndag. Har tagit en runda på stan... lite mindre mysigt men nu sitter vi här i soffan framför brasan och myser. Härligt med skidor för dig. Det är ju energigivande om något. Jag längtar till mars då vi ska till Sälen med hela familjen en vecka.

      Massor av kramar till dig! <3

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images