JAG HAR JULFEELING...

december 22, 2018



Hej hej!

Så här såg det ut vid Odenplan när jag kom upp från tunnelbanan för en liten stund sedan. Vitt på marken och en härlig julstämning på torget med den vackra Gustaf Vasakyrkan i bakgrunden. Jag har fått feeling nu och idag har jag också fixat de sista julklapparna. Sååå skönt!

Julklänningen har jag också fixat och det trodde jag aldrig att jag skulle få till. Jag tänkte annars köra på en favorit i repris från förra året. Den nya får ni se när julafton kommer.




Man vet också att det är nära jul när julgranarna står på rad till försäljning längs med Odengatan och det bästa är att när man vill bli av med den så är det bara att gå ut till ett av Vasaparkens hörn. Där lägger man den tillsammans med alla andra förbrukade julgranar i en hög och sen kommer det en snubbe och hämtar upp dem. Lyxigt va!

Men i år har vi faktiskt bestämt att vi inte ska ha någon gran. Vi brukar hålla hårt på traditionerna att vi inte vill klä granen förrän dagen innan julafton men vi insåg att vi inte kommer att vara hemma och njuta av den för i år blir det uppesittarkväll dan före dan och julaftonsfirande hemma hos äldsta sonen och sen när julen är förbi då vill vi ju ändå kasta ut den så fort som möjligt. Vi hoppar helt enkelt över det i år. Det känns som att kasta pengarna i sjön annars.





Nere i City var det tomtar överallt. En del spelade och sjöng och det är ju rätt trevligt. Det gick faktiskt rätt bra för mig idag trots att det var mycket folk i rörelse. Jag har kommit på några trick... exempelvis att om man är på Åhléns i City så ska man inte ställa sig i de galet långa köerna på hemavdelningen eller leksaksavdelningen. Istället kan man glida ner till dam- eller herravdelningen där det finna många kassor och inte alls lika mycket folk. Det gick som smort idag! 

I kväll blir det middag med några av ungdomarna i familjen. Grekisk Pytt står på menyn och kanske ska vi passa på att inviga våra nya tallrikar från Broste som äntligen har fått flytta in här hemma hos oss. 

Nu är det jul igen o Nu är det jul igen...

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images