ATT FÅ UMGÅS MED DE BÄSTA...

december 29, 2018



Hello!

I går kväll samlades våra ungdomar och barn hemma hos oss så vi fixade Thailax i ugn med wokade grönsaker till middag. Bra mat som är lätt att laga när man är många. Från början var det ett recept vi fick av vänner till oss men nu improviserar vi bara. Vi lägger lax i en form och täcker den med lite salt, riven ingefära, hackad vitlök, farinsocker och rivet skal av lime. Allt efter smak. Innan den åker in i ugnen på 225° häller vi på grädde. Jag har aldrig tagit tid på hur länge den är inne ugnen men den brukar vara klar när de wokade grönsakerna är klara.

Det är det bästa, bästa när vi får umgås med hela gänget. Nu var tyvärr inte Vendela på plats, hon var kvar på Gotland hos sin pappa men hon sladdar förbi här om en stund när hon landat in här i Stockholm igen. Då får jag krama lite på henne innan hon åker hem till sitt Västerås.







Jag och Loa tog en titt in i klädkammaren för att se om det fanns något spännande där och på något magiskt sätt så hade en trumma hittat dit.




Den här veckan har det varit både shopping och Body Flight på agendan och idag är planen att vi ska åka skridskor i Kungsan. För mig blir det såklart ingen skridskoåkning, jag får supporta från sidan med mina kryckor men det funkar det med.

Ha en fin lördag!

KRAM! 

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images