SNART DAGS FÖR SKÖRD...

september 08, 2013



Till slut så har oliverna börjat mogna på vårt ena olivträd. På det andra syns inte tillstymmelse till någon oliv. Vi har inte vågat smaka ännu, jag tror de behöver lite längre tid innan det är dags för skörd.

Nu skall vi också försöka få dessa träd att överleva vintern. De behöver stå svalt men ljust; inte helt enkelt men jag tror att de skall få stå kvar ute i stugan för där kommer det att vara svalt och ljust i vinter förutom när vi är där och då får vi komma på någon tillfällig lösning. 








Idag har vi båda legat med varsin bok i händerna hela dagen. Jag inbillar mig att jag är lite piggare idag men det är nog mest ett önsketänkande faktiskt. Mina bihålor gör ont och jag nyser och har mig hela tiden. Gahh... vill bli frisk nu. Hur som helst så finns det i alla fall sämre ställen att vara sjuk på och förhoppningsvis har Toftalugnet påskyndat tillfrisknandet. Det tog emot att packa ihop och åka därifrån idag...

Nu är vi tillbaka i Visby igen och skall försöka att rycka upp oss lite. I kväll blir det fläskkotletter med en klassik potatisgratäng till och därefter soffhäng och film. 

Hoppas att ni har sluppit förkylningar och att ni har en riktigt bra söndag!

KRAM!




You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images