KVÄLLENS...

september 01, 2013



Kvällens middag blev en fisksoppa och just den här soppan med bland annat lax, torsk, sparris, morötter, purjolök, gul lök, fänkål, sockerärtor och saffran har jag aldrig gjort tidigare. Den fick tummen upp av familjen så det var nog inte sista gången den serverades men jag skall nog skruva till receptet lite nästa gång så att det blir precis så som vi vill ha det. Vi brukar laga olika typer av soppor lite då och då och kött & grönsakssoppa och tomatsoppa är väl de soppor som brukar lagas mest frekvent.




Till soppan rostade jag vitlöksbröd; smör, olivolja salt och pressad vitlök som blandades ihop och breddes på bröd som rostades i ugnen i 220 grader i ca 7 minuter.  De gick åt i ett nafs!

Jaha, då var det söndagskväll igen och en ny vecka ligger framför oss. September har landat in och det är en skön månad tycker jag. Härlig hög luft och det lägger sig ett lugn över ön som jag gillar. Hösten är verkligen en favorit!

Hoppas att ni har en fin söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images