EN LITEN TUR TILL VÄXTHUSET LINDS...

mars 02, 2014



Corokia… eller Sicksackbuske, hur söt är inte den här lilla blomman då. Ville inte köpa den innan jul (eftersom julgranen tar död på det mesta) och inte innan vi skulle resa i väg men nu har den äntligen fått flytta in. Den får inte torka ut och den vill inte ha för mycket direkt solljus och det kommer helt klart bli en utmaning eftersom det enda jag brukar lyckas med är blommor typ Svärmors tunga. Jag skall i alla fall försöka göra mitt allra, allra bästa för att få den här lilla skönheten att trivas hemma hos oss. Om jag snackar med den en liten stund varje dag så kan jag kanske få den att överleva…

Jag köpte även en annan liten favoritklassiker  "Hjärta på snöre". Den är ju så söt så att man nästan får en tår i ögat när man tittar på den. En riktig kärleksblomma!











En bukett påskliljor är ju också ett riktigt fint vårtecken. Nu kommer det ju vårtecken lite hit och dit vilket känns helt fantastiskt! Längtar så mycket efter att våren skall komma på riktigt nu. I går kväll kom dock ett Starur (eller bakslag som man säger på "fastlandet"). Det började snöa som bara den men i morse hade allt lyckligtvis töat bort igen. Sex starur kvar alltså. Den stora frågan är dock om Staren verkligen har kommit till ön?

Vi har i övrigt haft en mysig söndag. Fika med våra fina, härliga vänner Maria och Markus och därefter middag hemma hos mina föräldrar. De bor inte alls långt ifrån oss så vi fick oss en promenad i blåsten fram och tillbaka. Skönt!

I morgon rullar det igång på riktigt igen; skola, läxor, aktiviteter och allt annat som hör vardagen till. Härligt i all sin enkelhet ändå på något sätt trots allt.

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images