ONT, DET GÖR ONT...

maj 22, 2014



De är vackra pionerna får jag njuta av idag här hemifrån. Ibland blir det tvära kast minst sagt. Gick till tandläkaren i går på min årliga kontroll och visst har jag haft lite tandvärk till och från, och visst har jag känt mig hängig länge, och ja just det jag har visst haft en liten knöl på sidan av tanden men den har ju inte gjort ont så det kan väl vänta tills jag skall på den årliga kollen. Nu visade det sig att jag hade en kraftig inflammation/infektion i en tandrot och det fanns ingen återvändo; tanden måste bort. Pronto! Nu finns det väl värre saker man kan råka ut för men just där och då var det chockartat. Så något omtumlad gick jag ut från tandläkarmottagningen med en tand mindre, några tusen fattigare och med antibiotika och värktabletter i handen. De sistnämnda behövdes kan jag säga. Det var ingen lek när bedövningen gick ur…

Den värsta värken har gett med sig nu men jag är mosig som bara den så idag blir det hemmajobb varvat med vila. Jag har inte vågat att titta ännu men som tur var satt tanden rätt långt in så det här är förhoppningsvis något jag kan leva med framöver...





Vilken sommar vi fick! Jag kan inte njuta så mycket av den just nu dock men det ser väldigt härligt ut när jag kastar ett öga ut i trädgården. 

Njut så mycket ni kan hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images