FIRAT MED NÄRA OCH KÄRA...

juli 01, 2015



I kväll har vi firat P och Lilly i efterskott. Vi hann helt enkelt inte med det i maj för det var så fullt upp med allt möjligt men det funkade ju bra att fira i efterskott också. Mina föräldrar kom förbi och även min syster med familj även om man inte kan tro det för de är inte med på en enda bild.

Vi har suttit ute hela kvällen och mumsat sommarsallad med kyckling och färsk potatis, bröd från lokala bageriet och tårta med hästmotiv skapat av Lilly.

Vi har också testat sommarens husmorstips; kryddnejilkor i limehalvor för att hålla myggen borta. Vi fixade till fyra halvor. Om det funkade? Om jag skall vara ärlig; jag har inte en aning… Jag vill tro att de gjorde en viss skillnad för när man gick ut på tomten så kändes det som att det kom fler myggor och det var relativt myggfritt vid bordet. Skall nog göra en mer noggrann studie en annan kväll.




Nu skall jag runda av den här mysiga kvällen och ser fram emot ännu en mysig kväll i morgon då jag skall på födelsedagsmiddag till min fina vän Maria. 

Hoppas att ni också har haft en fin 1:a juli.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images