STROSAT OMKRING...

november 11, 2016



Ja strosat omkring det är precis vad vi har gjort idag här i mysiga Köpenhamn. Vi kom ju fram till slut  i går kväll, cirka två timmar försenade. Först en timme försenade från Stockholm och sen blev vi stående på spåret för att polisen hade stoppat tåget. Det ryktades om att det var någon eller något som blivit påkört av föregående tåg men jag vet inte. Det gick ingen nöd på oss. Vi reste i 1:a klass och hade det hur bra som helst. Det var meningen att det skulle vara ett direkttåg till Köpenhamn men vi fick hoppa av i Malmö och byta. Till slut kunde vi checka in på hotellet och sen bege oss ut för att äta lite mat.

Idag har vi inte haft något mål med någonting. Vi bor precis vid Nyhamn så vi passerade den lilla kanalen på väg till "stan" och där har vi glidit in i någon butik hit och dit och när vi blivit hungriga och törstiga har vi sladdat in på något litet hak en stund. Det har varit vackert väder här men riktigt kallt. Det finn ingen snö här och det var man ju lite ovan med nu när både Gotland och Stockholm har bjudit på vinterväder.




Nu är det dags att piffa till oss lite. I kväll ska vi till Köttbyn och äta.

Ha en fin fredagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

1 kommentarer

  1. Jag kom över din blogg av en slump....grattis till konstnärliga bilder.
    Mycket vackra Sverige ! Liksom alla patriot älskar mitt hemland. Men det andra landet i min själ Sverige. Jag hoppas att tiden för att få komma och besöka mig där. Jag hade två kusiner som arbetade i Malmö...du är gäst, du är välkomna. Jag ber om ursäkt men visste inte hur man skriver bra på svenska.
    Detta är min blogg http://monumenteistoricedinromania.blogspot.ro/

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images