JULMARKNAD I GAMLA STAN...

december 04, 2016



Idag blev det en tur till julmarknaden i Gamla Stan men "oh my" vad mycket folk det var där. På vissa ställen gick det inte att ta sig fram överhuvudtaget. Vi tog ett varv utan att komma i stämning för att hitta något fynd och då begav vi oss snabbt därifrån. Strosa i gränderna i Gamla Stan kan man däremot göra hur länge som helst. Det är ju så mysigt och påminner så mycket om Visby.






Under eftermiddagen har jag jagat omkring som en galning för att hitta kläder till nästa fredags julfest med jobbet... det gick åt skogen. Jag har känt mig rätt cool med att ja ja... jag bor ju i Stockholm nu och där är det lätt som en plätt att hitta något snyggt att ta på sig. Oj vilken blåsning. Jag tror att jag har varit inne i varenda butik och inget har funkat. Det enda jag hittade var en väska som var alldeles för dyr men det vore ju roligt att ha något mer på sig än bara en dyr väska. Tiden börjar springa ifrån mig nu; i morgon ska jag ut och äta middag med en kompis och sen är det bara ett par kvällar kvar att spela på innan vi åker ner till ön igen. Håll tummarna för att jag hittar något för det är det bland det värsta som finns att gå på fest och inte känna sig fin!

Under eftermiddagen hann jag också med att träffa min syster och systerdotter som varit uppe i Stockholm över helgen. Mysigt att få till en stund men nu är det bara några dagar kvar tills vi ses igen. Sen är det ju snart jul och den firar vi alltid ihop på något sätt. Fasen vad fort det går nu...

Ha en fin söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images