DAN FÖRE DAN...

december 23, 2016



Så här ser det ut på Gotland just nu; sol, blåsigt och barmark. Inte mycket julkänsla över det här men det är i alla fall härligt att solen tittar fram. Idag är vi lediga och det var så skönt att få sova tills man vaknar av sig själv och inte av väckarklockan. Nu har vi precis kommit hem efter en promenad ner till havet och snart är det dags att krypa upp i soffan med en kopp the framför brasan.




Allt är under kontroll inför julfirandet; det sista föll på plats i går och i går kväll testade vi julskinkan, sillen och snapsen. En dag tidigare än vi brukar för det är egentligen något vi alltid gör kvällen innan julafton men i kväll är vi hembjudna till fina vänner på glöggmingel så då kastade vi om planerna lite.

Årets julfirande blir lite speciellt för mig eftersom det är första gången som jag inte kommer att fira tillsammans med några av mina barn. De senaste åren har alltid någon av killarna bott eller varit utomlands så jag är van med att någon av dem inte är hemma över jul men Vendela har alltid varit hemma och firat. Men i år ska de fira tillsammans i Stockholm och det känns väldigt bra det med. Bara ovant för mamma...Vi firar med småtjejerna och på kvällen kommer vi att fira tillsammans med mina föräldrar hemma hos min syster och hennes man. Det blir mysigt!

Ha nu en fortsatt fin "dan före dan" och en härlig julafton!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images