WATT & VEKE OCH ETT MÖTE MED ARKITEKTEN...

december 21, 2016




Ja, jag var verkligen tvungen att köra en favorit i repris. Vi köpte ju en ljusslinga från Watt & Veke till vardagsrumsfönstret i lägenheten i Stockholm och nu fick det bli ett litet inköp till ut hit till stugan. Vi vill njuta av den här på ön också så det blev en liten sväng till Akantus idag efter jobbet och jag blev såååå lycklig när jag såg att det fanns några stycken kvar. Den är finast som den är tycker jag, lite lagom rufsigt placerad i ett fönster så där... Älskar de där små pärlorna som sitter på.

Idag har P fixat en liten minigran också och den passar alldeles perfekt här inne i vår lilla stuga. Det blir nog lite jul här hemma trots allt fast tiden har varit knapp för julfixande i år.




Idag har jag också haft ett möte med en arkitekt från Skälsö Arkitekter som ska hjälpa oss att rita vårt Attefallshus som vi, om allt går i lås, ska få på plats till sommaren. Vi behöver verkligen mer utrymme och fler sängplatser så att hela stora familjen får plats här när vi alla är samlade. Det ska bli en spännande resa det här och jag bävar redan för alla beslut vi ska ta i det här sammanhanget. Även om vi ska göra allt väldigt enkelt så är det ändå en hel del att ta ställning till. Vad ska vi ha för värmekälla, vart ska alla kontakter placeras och vart ska alla fönster sitta? Lyxproblem, eller hur? Vi har aldrig byggt något tidigare så det här blir en utmaning.

Nu är det dags för en sen middag och allra sista avsnittet av The Bachelor. Jag tror att det blir drama i kväll minsann.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images