BÄSTA PIZZAN I STADA...

januari 12, 2017



På vår gata ligger den här pizzerian; 800° som gör så sjukt goda pizzor. Jag vet att jag skrivit om den tidigare. De har inte så många pizzor att välja på; typ fyra-fem och jag har testat runt lite olika men landar alltid tillbaka i Margherita. Killarna som jobbar där är sköna snubbar och vill man äta där så är det enkelhet som gäller med simpla bord och pinnstolar. Pizzorna serveras på skärbräden och självklart finns det vin och öl för den som vill. 

Behöver jag säga att det alltid är fullt?




Den här veckan har det verkligen inte hänt ett endaste dugg, därav min frånvaro på bloggen. Jag är bara trött, trött, trött och har bara jobbat och plöjt alla tre säsongerna av SKAM. Den här serien är ju så galet hypad men jag tycker att den förtjänar det. Fantastiskt duktiga skådespelare; så duktiga vid så unga åldrar och budskapen som serien förmedlar och planterar hos våra ungdomar som ser den är geniala. Det känns som att den fångar upp alla möjliga delar som man stöter på i tonåren; utanförskap, svek, olikheter, näthat, droger, våld, kärlek, sex, frånvarande föräldrar, homosexualitet, ätstörningar, psykisk sjukdom, religion och allt möjligt annat. Har ni ungdomar på väg in i gymnasieåldern eller ungdomar som redan är där? Titta för tusan så får ni se hur det går till nu för tiden!

Nää nu är det dags att titta på ritningarna som arkitekten har levererat idag. Projektet är på väg att ta ett sidospår och det verkar inte som att det blir något Attefall till sommaren men det känns bra för den här lösningen vi är inne på kommer att bli så bra men den kräver ett bygglov och då är handläggningstiden vid Region Gotland så galet lång (hur det nu får gå till så år efter år). Förmodligen kommer vi inte att få ett bygglov klart förrän i höst, men den som väntar på något gott...

Ha en fortsatt härlig torsdagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images