VÅR JULAFTON MED NÄRA OCH KÄRA...

december 25, 2017



Vilken sagolik julafton vi har haft. Det enda som saknades var att min syster med familj firade jul i NY i år och snön, men att snön lyser med sin frånvaro det börjar man bli van med nu. P hittade en liten gran till slut och som vanligt så blev det en hel hög med julkappar under granen. Det är faktiskt första gången vi firar jul här ute på landet och det har känts och fungerat jättebra! 




Här hamnade vi alla i matkoma efter all mat. Jag hann inte ta några bilder på dukningen eller maten... jag är som vanligt lite för glupsk och ivrig över att få hugga in på allt det goda.




Min glada pappa!




Loa frossade i jullappar, precis som det ska vara när man är liten.




Jag och min fina Vendela och jag har min klänning från Stockholms Klänningsfabrik på mig. Den är i krossad sammet och petrolfärgad men här ser den mest silvrig ut.

Mot kvällen när alla julklappar var öppnade och all mat var uppäten åkte alla de stora barnen hem till sin pappa, de små till sin mamma och mina päron hem till sitt. Jag och P avrundade vår julafton med skaldjur och en flaska champagne precis som vi brukar när vi firar kvällen på egen hand.

Idag kommer jag inte att göra många knop. Det har varit full fart sen vi kom ner till ön så jag ska bara koppla av och göra typ ingenting. Tänkte gå en promenad men det spöregnar ute så det känns inte så lockande. Det får nog bli lite planering av möblering i nybygget tror jag.

Ha en riktgt skön juldag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images