EN BÄTTRE LÖRDAG...

oktober 19, 2013



Den här helgen tillbringar vi ute i Tofta och lördagarna här ute är så sagolikt sköna. Att få vakna till i sin egen takt utan att väckarklockan ringer och det är alldeles tyst utanför, att få sitta och äta frukost hur länge man vill och att få gå omkring i mysbyxorna hela förmiddagen; det är livet det!

Idag tog jag kameran med mig och gick en sväng längs havet. Det blåste kan jag säga och jag ångrade faktiskt att jag inte tog en mössa på mig.




Stigen ner till stranden. Där bakom kullen, en bit bort ligger havet!




Tänk att det bara är en och en halv månad sedan det ff var sommarvärme och man kunde bada här nere. Strange...
















Vägen ner till vår stuga. Till vänster vid björken man skymtar på mitten av bilden ligger den.










What! Hur kan det komma nya hallon nu?! Jag hittade smultron också... Är det inte den här årstiden som man skall plocka svamp?




 Det här mina vänner, det är bland det bästa jag vet! Att få komma in efter en frisk promenad och tända en brasa.




En lördagsfika med en kopp the, en Sambuca och något gräddigt gott till är nästa steg i lördagsmyset...




De här bilagorna - de bästa bilagorna - hör också till!




Lördagen kommer att avrundas med oxfilé med pottisslantar, vitlök och timjan. En gräddsås på svart vinbärsgelé, goda grönsaker och det här goda vinet till kommer bli perfekt!

I kväll skall P också få nyttja en av sina presenter han fick av mig när han fyllde 40. Han fick 12 olika presenter, en present för varje månad under året som han var 40 och han fick öppna en present den 8:e varje månad under detta år. Den här presenten som han skall nyttja i kväll bestod av att han fick hyra tre valfria filmer... riktiga grabbfilmer som jag inte skulle vara med och påverka valet av alls. Jag skall också snällt sitta med och titta på dessa filmer tillsammans med honom utan att sucka och stöna över alla löjliga biljakter, allt pangpangande och alla grabbiga kommentarer. Jag skall bara vara glad och ljuvlig. Det här skall bli en intressant kväll :-).

Idag har också min lilla, stora tjej åkt till Barcelona med en kompis och hennes pappa. De skall stanna där hela höstlovet och rapporten jag fick här idag var att det var 27 grader varmt och strålande sol därnere. Låter underbart! Hoppas att de får en superhärlig vecka!

Ha en fortsatt fin lördag ni också!

KRAM!




You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images