TÄND ETT LJUS...

oktober 20, 2013




Idag på eftermiddagen har vi varit på Norra Kyrkogården och tänt ett ljus i minneslunden för Ps pappa som gick bort för 10 år sedan just idag. En fin stund på en fin plats! Norra Kyrkogården ligger ovanför havet i den norra delen av Visby. Kyrkogården är stor men den är är väldigt vacker och ligger fint till så den känns ändå personlig.

På Alla helgons dag om två veckor brukar de ha öppet hus här ute och det är så vackert då när det börjar bli mörkt och alla ljus och eldkorgar lyser så fint över hela kyrkogården. 










Nu är vi då åter i stan igen efter en skön helg på landet. Samtidigt uppskattar jag att få komma hem till huset i stan igen och det här med att byta miljö lite då och då, det är verkligen något jag mår bra av.

I kväll börjar Solsidan igen... jippi!!! och sen skall vi se den sista filmen av Ps födelsedagspresent. Här är en liten rapport från gårdagens filmvisning; den ena filmen tyckte jag faktiskt var rätt bra förutom en sekvens med en biljakt. Jag tyckte att jag var engagerad och positiv och där fick jag nog godkänt av P. Däremot så blev det helt klart underkänt vad gäller den andra filmen; den somnade jag helt enkelt ifrån. Det gick helt enkelt inte att hålla sig vaken så jag får gå direkt till skamvrån. Jag får ta nya tag i kväll!

Ha en skön söndagskväll!

KRAM!


You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images