DET KÄNNS SOM ATT DET VÄNDER NU...

juli 14, 2019

Innehåller reklamlänkar till Granit, Nordic Nest och Lagerhaus.


Hej hej!

Jag tror faktiskt att den kommer nu... på riktigt. Sommaren alltså. Det är en annan värme och även om solen går i moln så behöver man inte springa in efter tröjor och filtar. Dörren till huset kan stå öppen från morgon till kväll och vi kan äta alla måltider ute. Nu är jag sååå nöjd.



I gårkväll grillade vi av det vi hade hemma. Det blev karré, kotletter, majskolvar, halloumi, röd lök och kokt färsk potatis. Det är något visst med att stå ute i solen och laga mat och sippa på rosé, eller hur? Man får vara med i gemenskapen på ett annat sätt än om man står själv inne i köket. Vi var förvisso själva här hemma men jag kunde ju ha koll på de som passerade på vägen utanför oss och heja lite på folk hit och dit... bara en sån sak...



Varje år när vi kommer ner till ön åker vi till handelsträdgården och köper upp oss på färska kryddor. Vi ställer dem i en gammal äppellåda i uteköket och vi bygger upp den inuti så att kryddorna kommer upp lite. Sen står de där hela sommaren och bara växer och växer. Men man måste komma ihåg att vattna dem varje kväll. I år köpte vi basilika, citronmeliss, dill, timjan, persilja, timjan och gräslök och det är så härligt att bara knipsa av vad man behöver. Vi har ju inte möjlighet att driva upp våra egna kryddor längre men det här är ett bra alternativ.

Snygga äppellådor till bra pris hittar ni HÄR.



Och som vanligt serverar vi maten på ett stort fat även om det bara är vi två. Det känns lite lyxigare då. Ett snyggt fat från Rosentahl finns på rea HÄR.

Nu ska det rasslas på här. Vår lilla tre-åring ska ju firas idag och det ska bakas tårta. Kakorna som han önskat sig fixade jag igår kväll så idag är det bara tårtan och piffet kvar. Det ska blåsas ballonger och vimplarna ska upp. Och sen ska det öppnas paket minsann. 

Vimplarna köpte vi HÄR, servetterna HÄR och tallrikarna HÄR. Sifferballongerna köpte vi HÄR och jag lovar att jag ska visa er hur det såg ut live framöver.

Ha en jättefin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

8 kommentarer

  1. Så himla mysigt det låter.. stå där och heja på folk lite sådär.. vilken härlig och annorlunda känsla mot mitt i stan :). Dina inlägg är helt magiska!! Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen en kontrast från storstan att få vara här. Åhhh tack snälla du för fina ord. Vad glad jag blir! Ha en fin uppstart på veckan. Kramar //Tina

      Radera
  2. Så härligt att vädret verkar att vända nu.
    Vem skulle inte vilja ha ett utekök :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft några fina dagar nu men nu ska det vara risigt ett par dagar. Men det gör inget nu när man fått lapa lite sol :-). Uteköket är vi så glada för. Vi använder det nästan varenda dag. Kram //Tina

      Radera
  3. Ja, nu har vi oxå haft några dagar med sol och värme, men nu ska det visst vända .....igen!! Härligt med matlagning och måltider utomhus, det är ju det vi längtar så efter under vinterhalvåret!!!
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja typiskt... nu är det grått här på ön igen och ska visst vara så ett par dagar. Men bara det är varmt och inte regnar så kan jag ju stå där ute i mitt kök och laga mat ändå :-). Ha en fin vecka! Kramar //Tina

      Radera
  4. Heeeeej vännen....
    Nu är det läääänge sen jag skrev några rader...
    Vilken underbar sommar ni har...alltså ni har ju verkligen ett riktigt paradis där och alla dina bilder är helt ljuvliga... vad många mysiga ställen ni har runt omkring...åååå...Ja vi måste verkligen ta oss dit igen...kanske kan bli en tur med husbilen nästa år...;) Kan tänka mig att det är riktigt underbart att stå där ute och laga mat samtidigt som man hejar på folk till höger o vänster och sippar vin...Å du då....du ser ju ut som värsta modellen....SNyyyyyyygg!!! Saknar dig såklart....<3
    Ha en toppendag raring. Här hos oss regnar det så jag ska passa på att jobba i dag. Sen semester igen..
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallåååå fina du <3. Tack vad gullig du är!!! Jag tycker absolut att ni ska ta en sväng hit i nästa sommar. Då ska jag kolla upp alla vackra smultronställen som passar när man har husbil. Ha ha, tycker jag ser något stel ut på bilden... står och skrubbar potatis :-). Jag saknar dig också och jag klurar på en dejt till hösten men vi hörs vidare om det! Här är det också grått och trist. Det ska visst börja regna här mot kvällen och det finns risk för blixtar och dunder... ogillar det :-(. Ha en fin start på veckan! KRAM//Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images