GOTLANDSTIPS I SOMMAR...

juli 04, 2019



Hej hej!

Ni som har hängt med här ett tag har kanske sett de här bilderna tidigare men för er andra som kanske ska åka till Gotland i sommar och inte hängt med så länge här så måste jag tipsa om Bungenäs som ligger på norra Gotland nära Fårösund. Ett unikt ställe som vi brukar försöka hinna med att besöka varje sommar. Det gamla kalkbrottet som också varit militärt och otillgängligt i många år är nu öppet för alla. Här kan man man ta en fika, äta enkelt eller fint och gå på konserter. Eller bara strosa eller cykla omkring i en miljö som är så speciell.



Det är en bit att gå från parkeringen men har man tur så finns det lånecyklar på plats så att man kan hoja runt i området.  


Ibland hör man ett bääää... jodå lammen strövar fritt omkring i området så man måste hålla alla grindar stängda.



Här kan man äta finmiddag...



Och här finns det en mer avslappnad meny...




Blir det varmt kan man låna en hatt...


...och blir man trött kan man vila i en av militärsängarna som står längs med stranden.



Ja, det var ett litet gotlandstips till er som aldrig har varit här...

Vet ni, det är nära nu... en dags jobb till sen väntar fyra veckors ledighet. Även idag har det varit full jobbrulle men jag har också hunnit med att gå en kortare PW och träna ett pass med mage, rygg, triceps och biceps under lunchen. Mitt knä håller bra tycker jag och min ambition är att jag ska köra rehabövningar, powerwalks med mag- och armövningar och Yinyoga i en kombo. Med det här trista vädret som är nu så ska det inte vara några problem att hitta motivationen tänker jag. 

Vädret idag här på ön är något instabilt skulle jag vilja säga. Fint på dagarna men på em mulnar det på, blåser upp och det skurar lite hit och dit. Altaninvigningen med vänner igår kväll fick firas inomhus men det var ändå en supermysig kväll med härliga Toftavänner. Ikväll hade vi en tanke om att grilla men näää, det känns inget inbjudande alls så vi får laga middag inomhus istället. 

Ha en fin avslutning på torsdagen!

KRAM!

You Might Also Like

3 kommentarer

  1. Gotland är bra vackert och har många fina pärlor. Men det är hur länge sedan som helst jag var där.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Du måste komma tillbaka :-). Kram //Tina

      Radera
  2. Ja, det där Bungenäs har man hört många tipsa om. Det verkar så himla läckert! Kul att de tar vara på de gamla ställena istället för att de bara slits ner.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images