HAPPY NEW...

december 31, 2013



(anyjazz65)

Så är då årets sista dag och kväll här. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall säga om 2013 när jag försöker mig på att summera. I det stora hela har det varit ett väldigt bra år. Jag är lyckligt lottad ur många hänseenden och lever ett härligt liv med min älskade familj. Jag uppskattar den så mycket och försöker ta tillvara på livet med dem så mycket jag bara kan. Jag har ju erfarenhet av bistrare tider också och det är kanske därför jag uppskattar det jag har nu så otroligt mycket!

 Något stort som hänt under året är att jag inför 2013 bestämde mig för att utmana mig själv och börja blogga. Tänk att nu har jag snart hållit på i ett helt år! Jag visste inte från början om det här var något för mig eller inte; ni vet hur man lätt kan resonera med sig själv i termer som "Inte kan väl jag? "Vem skulle vara intresserad av att läsa min blogg?" "Vem tror hon att hon är?". Så typiskt mig att vara så rädd för vad andra skall tycka och tänka och säga när det gäller sådana här saker som är lite mer personliga... Det får jag ta tag i under 2014 för så här kan jag ju inte ha det :-). Uppenbarligen tycker ju en hel del att det är värt att kika in här för att ta del av delar av min/vår vardag och det blir jag så glad över. Jag har sagt till mig själv att de som inte gillar bloggen behöver ju faktiskt inte ta del av den. Jag är jätteglad för varenda en av er som vill vara med och jag kommer nog att fortsätta med det här. Det är mycket som jag brukar säga inte är min grej men det här är nog det. Att blogga är min grej!!! 

I övrigt så har vi också upplevt många roliga saker under året som resor, konserter, middagar och fester med familj och fina vänner. På minuslistan kommer väl de där tråkiga dagarna innan sommaren när Vendela var så sjuk och blev inlagd på lasarettet. Jobbiga dagar men desto lyckligare blev vi när det vände och hon piggnade på sig igen. Vi har ff inte fått något svar på vad det var hon råkade ut för och får väl acceptera att det är så men jag blir otroligt obehaglig till mods när hon säger att känner sig risig. Då blir jag så pjoskig med henne så hon håller på att bryta ihop på mig :-).

Det finns så klart fler saker på minuslistan under året. Vissa insikter som man kunde ha varit utan men vem har sagt att allt i livet skall vara glass och ballong hela tiden... Det är väl så det skall vara för att man skall uppskatta allt annat man har så mycket mer.

Nu skall jag ta tag i kvällens nyårsmeny och jag vill önska er alla i familjen, våra vänner och ni alla andra som kikar in här ett riktigt fint avslut och jag hoppas att ni får ett glimrande 2014! 

KRAM!





You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images