UNDERBAR MORGON...

december 09, 2013



Jag har ju som sagt lite kluvna känslor för det här med snö och vinter men att på vägen till jobbet, en måndagsmorgon, få ta del av det här får mig nog att tippa över till + sidan ändå. Sådana här morgnar gör något med folk tror jag och den här morgonen var ett tydligt exempel på det. När jag stod och fotade så passerade en dam som lite försynt sa "Åhh visst är det en en vacker morgon?" och jag som vanligtvis skulle bli lite störd av att bli tilltalad av en främmande människa tidigt en måndagsmorgon (när jag är som allra tröttast och bara tokladdar för att komma igång inför veckan) svarade glatt "Ja visst är det fantastiskt?" och sen gick vi och småpratade tillsammans en stund innan vi önskade varandra "ha en fin dag" och gick vidare åt olika håll. En riktigt bra start på den här måndagen!

När jag gick hemåt efter jobbet så var jag på dåligt humör av olika anledningar men när jag passerade Almedalen så kom jag att tänka på den fina morgonen jag fick och det gjorde verkligen min kväll.










Nu är veckans första dag snart till ända och vårt Tysklandsbesök har begett sig hem igen. Tomt... Men jag hoppas att hon snart kommer tillbaka! Nu är hela familjen plats här hemma igen efter ridskola, julkappsinköp, matinköp och allt annat som man kan fylla en måndagskväll innan jul med. Middagen är avklarad och nu är det dags för mys i soffan med "Drömkåken" och "Morden i Sandhamn".  

Hoppas att ni fick en lika fin måndagsmorgon som jag.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images