VISST ÄR DEN VACKER...

april 13, 2015



Jag älskar den här utsikten! Den här bilden tog jag en vårdag för ett par år sedan från Gotlandsfärjan och den är så mycket Visby så klockorna nästan stannar. Hamnen, domkyrkan, ruiner, trappgavlar, en bit av ringmuren och alla hus som klättrar uppför klintkanten. Så vackert! Jag är så himla bortskämd med att bo vackert men jag hade inte förstånd att uppskatta det förrän jag flyttade från ön. Varje gång jag åkte hem med färja eller flyg och såg Visby närma sig; det var magiskt!

Nu är jag tillbaka på ön sen många år och jag går väl inte omkring och känner att det är magiskt varenda dag precis men jag tänker ofta på det; hur lyckligt lottad jag är som får bo så här fint.

När jag tog den här bilden var det vackert väder. Idag har det dock varit aprilväder, på riktigt! Det började med regn för att sen bli soligt mitt på dagen. När det var dags för mig att ta en löptur i spåret nu i kväll så kom det både regn och små snökulor för att sen växla till sol och en rosa himmel. Ja, ja vi är på rätt väg i alla fall.

Nu är det dags att runda av den här måndagen.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images