INKÖP AV JULGRAN PÅ LILLA BJERS...

december 13, 2015



Jag har fått bakläxa av våra barn. Förra året tyckte jag att det kunde duga med en liten rackare till julgran; typ en liten större variant av bordsgran eftersom vi inte skulle vara så mycket här hemma hos oss över julen. Men det gör jag inte om, det skall ju vara som det alltid har varit så idag tog vi en sväng ut till Lilla Bjers; den ekologiska gården som ligger strax söder om Visby, för att köpa en liten Kungsgran. Oj vad många fina granar de hade där ute i flera olika prisklasser och vårt exemplar hade de huggit bara en dryga timme innan vi kom. Vill ni ha en riktigt snygg julgran så skall ni åka hit! 




Visst är den söt och fin vår lilla julgran? En Disneygran i miniformat :-). 250 kr för denna är väl helt ok va!

Idag har jag också hunnit med en kortis på stan för julklappsinköp, blandat ihop en Rocky Road som står på kylning och sen har vi haft "Lilla familjen" på glöggbesök; Vendela, Joakim och Hasse. Så skönt att Vendela mår hyfsat bra igen.  

Nu skall vi ha en skön söndagskväll och i morgon skall vi starta upp dagen med luciafirande med Lillys skola. Jag älskar den här tiden på året med alla aktiviteter om man bortser från ångesten som jag får av att tänka ut bra julklappar till mina nära och kära. Just det momentet är liiiite stressande.

Hoppas att ni har haft en underbar helg!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images