DATE NIGHT I SOMMARSTOCKHOLM...

augusti 12, 2017



Vilken fredagskväll vi fick... varmt, skönt och massor av liv och rörelse i ett somrigt Stockholm. Solen visade sig från sin bästa sida, luftballongerna gled över himlen och vi fick en riktgt mysig kväll mitt 💖 och jag.




Vi hade siktet inställt på Orangeriet men det var så mycket folk där så vi lyckades knipa en plats på Pontonen i stället och det blev bra det med. En magisk utsikt... maten förvisso sisådär. Vi hade båda otur med vår entrecôte; vi fick bitar som bestod av 30% kött och resten fett... ja ni fattar. Vi fick självklart en helt ny omgång och blev sen bjudna på kaffe och efterrätt som kompensation för att vi fått vänta extra på vår mat. Det tycker jag är bra hanterat och då gör det inte så mycket att det blev knasigt. Hur som helst så var den god när den väl kom.




Vi satt och njöt av utsikten mot Söder och på andra sidan; på Skinnarviksberget satt andra och njöt av utsikten över Kungsholmen.




Sen vandrade vi vidare längs vattnet mot Mälarpaviljongen där vi stannade och tog ett glas. Så mysigt där...




Skönaste skorna... jag kan gå hur långt som helst i dem. 




Till slut gick vi hemåt i den ljumma sommarnatten och då blev det så klart ett litet stopp på Erlands... denna lilla pärla som ligger alldeles runt hörnet där vi bor.

En sådan här Stockholmskväll har jag längtat efter och jag är så glad över att den dök upp igår. Idag är det sämre väder. Det har regnat och himlen är alldeles grå. Vi hade planer på att åka ut i skärgården men det får bli en annan gång när det är bättre väder. Det kanske blir en sväng på stan i stället.

Ha en fin augustilördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images