MOT FÅRÖ...

augusti 04, 2017



Gårdagen bjöd på risigt väder så då tog vi en tur upp till Fårö för att hälsa på vänner som sommarbor där. Vi har undvikit Fårö ett par år eftersom det har varit galna köer till färjan i båda riktningarna; ibland har man kunnat få vänta i flera timmar innan man kommer över. Nu har de som tur är satt in en extra färja och igår var det inga köer alls. Nu påverkar så klart det risiga vädret hur många som åkt upp till Fårö just igår men alla säger att det är stor skillnad mot förra året även när det är fint väder.




Vi tog oss direkt upp till Sudersand där vi blev bjudna på fika och så fint de bor alltså... jag dör avundssjuksdöden... Från deras altan ser och hör man havet som bara ligger ett stenkast bort. Vi har förvisso inte alls långt ner till havet från där vi bor i Tofta; vi hör också havet men vi har ingen havsutsikt och det är ändå något visst med det...




Suder Sannas var stängt pga av att det blåste så mycket idag men här kan ni få ett riktigt bra strandhäng när vädret är med. 




Nästa stopp blev Lauters. Här kan man fika och äta i en gammal ruin av något slag med utsikt över havet. Sååå cool miljö... återkommer med fler bilder härifrån en annan dag.




Efter Lauters åkte vi ner till Gamla (Gamle) Hamn för att titta på en av de mest välkända raukarna på Fårö. Den kallas både för Kaffepannan och Hunden men jag tycker att den mest liknar en hund. Där blåste det friskt minst sagt... min klänning blev som ett tält och det ser ut som att jag ätit alldeles för mycket av det goda i sommar (vilket jag förvisso har :-) men jag bjuder på den!




Tanken var sen att vi skulle stanna till vid Lickerhamn på nordvästra Gotland för att äta mat innan hemfärd till Tofta men tyvärr var det fullt inne i restaurangen så vi fick åka vidare. Efter ett par försök att hitta ett ställe att käka på så hamnade till slut på Donken... inte riktgt vad vi hade tänkt som avslutning på den här dagen men så ljuvligt gott det var med Big Mac och jordgubbsmilkshake 😀.

Härlig dag!

Idag ska jag in till Visby en sväng och handla lite. Kraftsamlar för fullt nu. Det är inget roligt att vara där inne på sommaren för det är så himla mycket folk. Värst är det att hitta parkering. I kväll ska vi in till Visby igen för en utekväll; mitt 💜 och jag. Hoppas på att regnet håller sig borta så att vi kan få besöka några utebarer. Det är magiskt att gå en barrunda i Visby på sommaren. Sen blir det middag på Lindgården lite senare.

Ha en fin fredag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images