DET GOTLÄNDSKA LJUSET...

oktober 09, 2019


Heeey!

Jag är här nu! På vårt älskade vackra Gotland och det var magiskt vid havet ikväll. Vi var förbi vår lilla strandstuga som ligger i Gnisvärd en bit genom skogen från där vi har vårt eget lilla hus... och ljuset... så galet fint och speciellt. Det var nästan vindstilla och så lugnt så att man aldrig ville gå därifrån. Det här stället tar andan ur en.

Den här tiden på året är så fin här på ön. Den där lite fuktiga luften, dofterna och färgerna. Jag älskar och uppskattar det så mycket mer nu när jag inte har det omkring mig hela tiden. 





Snett emot vårt hus med utsikt över havet ligger en supertrevlig restaurang som heter Broman & Son. Missa inte om ni är i Gnisvärd. 


Här hemma har det lagats och ätits kycklingtacos med tonåringarna i familjen och nu ska jag runda av den här kvällen med att läsa, se på film eller börja se en ny serie. Har ni några bra tips? Jag väntar som en tok på tredje säsongen av  "Vår tid är nu" . Har ni sett den? Men tills den startar upp så behöver jag hitta något annat som är bra. "Fartblinda" kanske? Har hört så mycket om den.

Jag känner att håglösheten jag känt de senaste dagarna sakta tonar bort nu. Om det är den gotländska luften eller om det är det där järntillskottet från hälsokosten som gör sitt ska jag låta vara osagt. Huvudsaken är att jag känner mig lite mer på hugget.

Ha en fortsatt fin onsdagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Fantastiskt vackert! Det ser ut att vara precis samma ljus som jag fascinerades över i Skottland i somras. Sånt ljus som man blir helt foto-vild av.

    Skönt att du piggnat till lite.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst bli man!!! Det har varit ett fantastiskt ljus här nu ett par dagar och då vill man ju bara vara ute med kameran i högsta hugg :-). Ja tack, det känns bara bättre och bättre nu. Kram till dig //Tina

      Radera
  2. Så vackra bilder du knäppt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. så otroligt vackert och så vackra bilder <3
    Jag äter d-vitamin och gör det året om med tanke på mitt skelett. Men tänker att just D-vitamin är ju något som vi verkligen behöver här uppe i norr.
    Det forskas ju en del i det och de här har jag tom fått rekommenderade av en läkare:
    https://www.apotea.se/holistic-d3-vitamin-2000-ie-180-kapslar?gclid=Cj0KCQjwuZDtBRDvARIsAPXFx3B8jneRpIIqAiLig36Sf1H1OnbJ1He26pP68yx5iLqMLZ4a2pSImpcaAkPrEALw_wcB

    Hoppas du känner dig piggare snart.
    Varm kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du <3. Jag äter också D-vitamin, multivitaminer och magnesium året runt och jag tycker jag brukar klara mig bra på det. Men jag märker att jag behöver fylla på järndepåerna ibland på förekommen anledning. Nu har jag gjort det och nu är jag piggare igen men tyvärr så börjar det ju om nu igen så som det gör en gång i månaden... Ha en riktigt fin helg Anna! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images