HÖSTPROMENAD I HAGAPARKEN...

oktober 06, 2019

Inlägget innehåller en reklamlänk till Ellos.


Hej hej!

Vilken härlig höstdag vi fick när vi gick vår runda runt Hagaparken under eftermiddagen idag. Vi gick upp till Norrtull, över till Stallmästaregården och sen in i Hagaparken vidare bort till Haga Slott - och nääää vi fick ingen skymt av de kungliga idag heller - runt udden och stannade till vid Fjärilshuset för en lunch. 

Träden börjar skifta färg så smått nu men ännu är det nog ett par veckor kvar tills det slår över i den där härliga färgprakten som brukar vara så härlig i oktober. Vi får vänta lite till på den helt enkelt.





Där, tvärs över vilken bor de, våra kungligheter och Per har faktiskt sprungit på Prins Daniel och Estelle här för ett par år sedan. Jag vill också...


Koppartälten...


Min fuskpäls är från förra året och finns tyvärr inte kvar men massor av snygga fuskpälsar finns HÄR.

På tillbakavägen går vi alltid genom Norra Begravningsplatsen som är en gigantisk kyrkogård som ligger mitt emot Hagaparken. Den är så rofylld och vacker. Man får landa lite, reflektera och man får lite perspektiv till saker och ting. Ofta ser man många kända personers gravplatser men idag såg vi faktiskt inte en enda. Den är ju så stor och vi har aldrig koll från en gång till en annan vart vi ska gå så vi strosar runt lite hur som. Sju km är vår runda och det är en lagom promenad så här på en söndag. Mitt knä kändes bra hela vägen och jag är sååå glad för det. Jag trodde ju att jag slog upp allting efter min fadäs för ett par veckor sedan men jag verkar ha haft turen på min sida.

Nu väntar en ny spännande vecka. På tisdag flyger vi ner till Gotland igen för att jobba, fixa det sista inför vintern och få umgås med Pers tjejer. Att få blanda storstadsliv med lantliv är verkligen ett privilegium och jag mår så bra av att få byta miljö med jämna mellanrum. Jag har väldigt svårt för att vara länge på samma plats men jag behöver inte komma till nya platser hela tiden. Jag kan gärna komma tillbaka till kända platser bara jag kan få alternera. Någon annan som känner likadant som jag?

Nu får vi önska oss alla en fortsatt fin söndag!

KRAM! 

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Så fint i Hagaparken och kyrkogården. Jag jobbade precis där i ett antal år, för ett antal år sedan. Tyvärr blev det inte alltför ofta jag tog promenader där. Man ville ju liksom jobba på för att komma hem till Enköping så fort som möjligt ;-)

    Kan tänka mig att det blir en härlig prommis för er, med lunch där också, lite då och då.

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen många fina stråk där ute. Tyvärr finns det inga bra lunchställen i Hagaparken men vid Fjärilshuset kan man hitta något enkelt att äta och sen sitta ute i solen på deras uteservering. Det funkar. Kram //Tina

      Radera
  2. Hagaparken är vackert att gå i även om det var länge sedan jag gjorde det.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images